חיפוש

כמה משתלם להתקין עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי?

התקנת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי (EV) הפכה לאופציה פופולרית בקרב נהגים רבים. הנוחות שבאפשרות להטעין את רכבך בן לילה בחניה משלך, ללא צורך בביקור בתחנת טעינה ציבורית, היא יתרון משמעותי. עם זאת, לפני השקעה בתחנת טעינה ביתית, חשוב להבין את העלויות הכרוכות בכך.

יותר ויותר אנשים בוחרים לעבור לרכבים חשמליים ולתרום את חלקם לאיכות הסביבה, וליהנות בנוסף מאורח חיים חסכוני יותר גם בהיבט הכלכלי. ובכן, במאמר הבא נסביר כמה זה בעצם משתלם להתקין עמדת טעינה ביתית לרכב החשמלי שלכם.

 

עמדות טעינה חשמליות – כמה זה עולה בעצם?

ישנם שלושה סוגים של עמדות טעינה לרכב חשמלי: רמה 1, רמה 2 ורמה 3. עמדות טעינה ברמה 1 משתמשות בשקע ביתי סטנדרטי של 120 וולט והן האפשרות המשתלמת ביותר, עם מחירים הנעים בין 800 שקלים ל- 1500 שקלים.. עם זאת, הם גם האיטיים ביותר, ולוקחים עד 20 שעות לטעינה מלאה של EV.

עמדות טעינה ברמה 2 משתמשות בשקע 240 וולט והן האופציה הפופולרית ביותר בקרב בעלי רכבים חשמליים. העלות של מטען ברמה 2 נעה בין 1,500 שקלים ל-3,000, כאשר עלויות ההתקנה נעות בין 800 ל- 1,000 שקלים.  זמן הטעינה מהיר בהרבה, ולוקח רק כמה שעות לטעון את הרכב. חלק מיצרניות הרכב מציעות מטענים ברמה 2 כציוד סטנדרטי עם רכבי החשמל שלהם או כשדרוג אופציונלי.

עמדות טעינה ברמה 3, הידועות גם כמטענים מהירים DC, הן האופציה המהירה והיקרה ביותר. מטענים אלה יכולים להטעין רכב חשמלי במלואו תוך 30 דקות עד שעה בלבד. העלות של מטען ברמה 3 יכולה לנוע בין 13,000 ל-25,000 שקלים, כאשר עלויות ההתקנה נעות בין 6,000 ל-12,000 שקלים.

ידית לטעינת רכב

נקודות חשובות לחשוב עליהן

בנוסף לעלות המטען, ישנם גם גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון בעת ​​התקנת עמדת טעינה ביתית. אם הבית שלך עדיין לא מצויד בשקע 240 וולט, ייתכן שיהיה עליך להתקין אחד, מה שיכול להוסיף לעלות הפרויקט. אם מערכת החשמל בביתכם מיושנת, ייתכן שתצטרכו לשדרג את לוח השירות שלכם, דבר שיכול להיות הוצאה לא מבוטלת.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא עלות העבודה. אם אתה שוכר חשמלאי כדי להתקין את עמדת הטעינה, אתה יכול לצפות לשלם בין 150 ל- 300 שקלים לשעה. התקנה מלאה עשויה להימשך מספר שעות, כך שעלות העבודה יכולה להצטבר במהירות.

לסיכום, התקנת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי יכולה להיות אפשרות נוחה וחסכונית, אך חשוב להבין את העלויות הכרוכות בכך. עלות המטען, ההתקנה, שדרוגי החשמל והעבודה יכולים להסתכם, אז הקפד לעשות את המחקר שלך ולחפש את העסקה הטובה ביותר. על ידי התחשבות בגורמים אלה, אתה יכול להבטיח שתקבל החלטה מושכלת המתאימה לך ולמכשיר החשמל שלך.

רכב בהטענה

אולי יעניין אותך גם