חיפוש

איך עובדת עמדת טעינה לרכב חשמלי?

רכב חשמלי מתנהג אחרת לגמרי מרכב המונע ע"י סולר, דיזל, או בנזין. גם הטענת הרכב בחשמל שונה במהותה מתהליך התדלוק המוכר. הרכב החשמלי אוגר את האנרגיה שלו בסוללות הממוקמות בתחתית הרכב. סוללות אלו נדרשות לטעינה, בדיוק כמו כל מכשיר חשמלי אחר המצויד בסוללות.

בכדי לטעון אותן יש להתחבר לעמדת טעינה, שהנה על פי רוב מכשיר קבוע המחובר לרשת חשמל ומצויד בשקע או כבל המאפשר חיבור לרכב. בזמן החיבור נוצר "קשר" עם הרכב, ומתחיל תהליך של הזרמת חשמל אליו.

 

עמדת טעינה – לא כמו תחנת דלק

עמדות טעינה לרכב חשמלי שונות מתחנות הדלק המוכרות לנו – זמן הטעינה וההתנהלות עם רכב חשמלי שונים לגמרי מתדלוק של רכב רגיל. טעינת הרכב החשמלי תיעשה לרוב במהלך הלילה (או היום) בעמדת טעינה המוצבת בחניית הרכב.

כאשר יוצאים הרכב טעון במלואו, ואין צורך לבקר עוד בתחנות הדלק. קיימים שני סוגים עיקריים של טעינת רכב חשמלי – טעינה רגילה וטעינה מהירה. הטעינה הרגילה מתבצעת בעמדת טעינה פשוטה, אורכת מספר שעות, ומתבצעת לרוב בזמן חניה ממושך.

זמן הטעינה הוא בין 4 שעות ל-10 (תלוי בגודל הרכב). טעינה מהירה מאפשרת להטעין את הרכב במהירות, לעתים אפילו בחצי שעה, כאשר הטכנולוגיות בתחום זה הולכות ומשתכללות כל הזמן. כיום מרבית הרכבים החשמליים מאפשרים טעינה מהירה. לפני רכישת הרכב בדקו האם הוא תומך בסוג זה של טעינה.

 

עמדות טעינה ציבוריות והיכן ניתן למצוא אותן

ניתן למצוא את מיקומן של עמדות הטעינה הציבוריות במפת עמדות הטעינה הנמצאת באינטרנט, וגם ב-WAZE או ב-GOOGLE MAPS. במידה ואתם מתכננים לבקר בעמדת טעינה ציבורית בדקו את זמינותה.

עמדות אלו נמצאות לרוב בחניונים ציבוריים של בתי מלון, מתחמי קניות, מגדלי משרדים, ולאורכם של כבישים בין עירוניים באזורים לעצירת נוחות. גם חלק מתחנות הדלק מצוידות בעמדות טעינה ציבוריות.

 

התקנת עמדת טעינה בבית

בשל המחסור הקיים בעמדות טעינה ציבוריות, אנשים רבים מעוניינים להחזיק בחניה הביתית עמדת טעינה לרכב החשמלי שלהם. בכדי להתקין עמדת טעינה ביתית יש צורך בחניה פרטית, ועלותה של התקנה שכזו יכולה לנוע בין 1,500 ל-6,000 ₪, תלוי בסוג העמדה ובסוג העבודה הנדרשת במהלך ההתקנה.

יש להדגיש כי עמדות הטעינה המותקנות בבית הנן עמדות טעינה רגילות, ולא מהירות. הסיבה השכיחה לכך היא העלות הגבוהה של עמדות טעינה מהירות, ותשתית החשמל הנדרשת על מנת להתקין עמדה שכזו.

 

לסיכום

לא פעם נשאל האם צריך להיות ליד הרכב החשמלי כאשר הוא מוטען, והתשובה היא שאין צורך להיות ליד הרכב בזמן הטעינה. הרכבים והעמדות מתוכננים כך שהם יכולים לפעול ללא השגחה. מאמר זה נועד לעשות קצת סדר בכל הקשור לטעינת רכבים חשמליים, ולספק לכם את הידע הנדרש בטרם תגיעו לרכוש את הרכב החשמלי הבא שלכם. בהצלחה, ונסיעה נעימה!

רכב חשמלי

 

אולי יעניין אותך גם