חיפוש

הנהיגה מפחידה אתכם? אתם לא לבד

גם לכם קורה כשבמהלך נהיגה במקום לא מוכר או בזמני עומס בכבישים אתם פתאום מתחילים לחוש לא בטוחים בעצמכם, חרדים ומבוהלים? אתם לא לבד. חרדה מנהיגה הינה תופעה ידועה ומוכרת הגורמת סבל רב לאנשים רבים עד להמנעות מוחלטת מנהיגה ופגיעה בעצמאותם. במאמר זה נבדוק מהן הסיבות לחרדת נהיגה וכיצד נוכל לטפל בהן.

 

חרדת נהיגה

חרדת נהיגה מוגדרת כיום כפחד המשתלט עלינו כל אימת שאנו אוחזים בהגה, או שוקלים לאחוז בו. היא יכולה לאפיין צעירים בזמן הכשרתם כנהגים או נהגים ותיקים, כאלו שעברו תאונות דרכים ומתקשים לחזור לנהיגה וכאלו שמעולם לא חוו זאת, אך הפחד בכל זאת משתלט עליהם כל אימת שמשהו במהלך הנהיגה מעורר אצלהם את הטריגר לחרדה.

נהיגה ברכב משלבת מספר אלמנטים שבכל אחד מהם יש את היכולת לעורר חרדה. חרדת האחריות על יושבי הרכב מלבדנו, כגון הילדים שלנו, חרדת הביצוע שפירושה ספק בעצמנו שאנו אכן נהגים טובים, שינוי בתנאי הדרך או הכביש גורמים לנו להבהל ולא להיות בטוחים בעצמנו, נהיגה בלילה, במקום לא מוכר, בדרך לא מוכרת עשויים גם הם לעורר חרדה. חרדת הנהיגה טרם הוכנסה לאינדקס ה – DSM-5  משום שרבים מן המטפלים סבורים שהיא נובעת מחרדה אחרת, עמוקה יותר, ויש לגלות את שורשיה כדי להביא לטיפול מיטבי.

 

כיצד מטפלים בחרדת נהיגה?

אופן הטיפול מותאם לכל אדם בהתאם לסיבה לחרדה. נהגים צעירים שעדיין רוכשים את תהליך הלמידה יכולים להחליף מורה אשר קשוב יותר לפחדים שלהם, נהגים ותיקים אשר עברו תאונת דרכים וחוששים לחזור אל הכביש יטופלו בהתאם לטראומה שחוו, ואילו נהגים ותיקים שלא חוו תאונת דרכים ובכל זאת חוששים מתנאי דרך שונים ומצבים שונים יבררו מהיכן נובע הפחד, האם מחרדת ביצוע ותחושת כשלון עצמי, פחד לגרימה לתאונה, קלסטרופוביה הנגרמת מישיבה ברכב סגור, פחד מנוכחות כוחות הבטחון על הכביש ועוד. חשוב מאד למצוא את הסיבה האמיתית לחרדת הנהיגה על מנת להביא לשיפור.

 

היכן ניתן לטפל בחרדת נהיגה?

מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך הוקם בשנת 2008 על ידי רותי פרגר – מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה בעלת שלושים וחמש שנות וותק בטיפול בילדים ומבוגרים הסובלים מקשיים בתחום הלימודי והרגשי. הנסיון הרב שלנו והגישה המיוחדת שלנו הפכו אותנו לסיפור הצלחה. תוכלו לקבל אצלנו טיפול רגשי להקלה על סוגיות מורכבות ומשברים רגשיים עבור ילדים ומבוגרים ברגישות ובמקצועיות.

 

לסיכום

חרדת נהיגה גורמת לנהגים צעירים וותיקים לחשוש מנהיגה עד כדי וויתור עליה. באמצעות מציאת שורש הבעיה ניתן לתקן את המצב ולהביא לשיפור משמעותי באיכות החיים. במכון דרור תוכלו לקבל טיפול ברגישות ובמקצועיות רבה, להבין מהיכן נובע הפחד ולטפל בבעיה פעם אחת ולתמיד, כדי שגם אתם תוכלו ליהנות מעצמאות ומאיכות חיים.

נהג חדש

 

אולי יעניין אותך גם