חיפוש

מה משפיע על מחיר הפוליש ווקס לרכב

פוליש ווקס לרכב, הוא צ'ופר נחמד מאוד שתוכלו להעניק לרכב שלכם ובמחיר שווה לכל נפש. בעזרתו, הרכב יקבל מראה חדש ומלא בברק. מחירי הפוליש ווקס תלויים במספר גורמים. להלן נבין כיצד מבוצע טיפול פוליש ווקס ומהם אותם גורמים המשפיעים על המחיר.

 

פוליש ווקס – כיצד מבוצע?

פוליש ווקס לרכב מבוצע בשני שלבים. בשלב הראשון, הלא הוא שלב הפוליש, הפחח ישייף את הפח ברכב וילטש אותו. בשלב זה יתוקנו שריטות ושאר פגמים בצבע והפח יקבל מראה אחיד. בשלב השני, שלב הוואקס, מורחים את הרכב בשכבת ווקס – חומר דמוי שעווה, המשווה לרכב את המראה המבריק והחדש.

היות שמדובר בעבודה חיצונית בלבד שלא דורשת פירוק והרכבה, משך העבודה קצר יחסית – יום בודד וגם המחיר סביר בהחלט. המחיר משתנה בין רכב לרכב לפי שלושת הפרמטרים הבאים: גודל הרכב, צבעו ומצב הפח מלכתחילה.

 

גודל הרכב

כאמור, הטיפול מורכב משיוף, ליטוש ומריחה. כמובן שככל שהרכב גדול יותר, נדרשת עבודה רבה יותר מה שמשפיע על מחיר הטיפול. פוליש ווקס לרכב משפחתי סטנדרטי צפוי לעלות בין 600 ל800 שקלים, בעוד שטיפול לרכב גדול או מסחרי יעלה בין 1,500 ל2,000 שקלים. זאת, כמובן, בכפוף לגורמים הבאים המשפיעים על המחיר אף הם.

 

צבע הרכב

טיפול פוליש ווקס לרכב כהה, בצבעים שחור או כחול עמוק, צפוי לעלות יותר מטיפול זהה לרכב לבן. הפער במחיר נובע מהכנה היתירה הנדרשת לטיפול ברכב הכהה. צבע כהה יוסיף לעלות הטיפול ברכב משפחתי כ-200 עד 300 שקלים וברכב גדול 350 עד 400 שקלים.

השלכות עובדה זו בישראל מצומצמות ביחס למקומות אחרים בעולם המערבי, שכן במדינתנו רוב הרכבים הינם בצבעים בהירים. זאת, מכיוון שצבעים כהים קולטים יותר קרינת שמש ומתחממים יותר ובישראל ננסה לקרר את הרכב ולא לחממו. באירופה, למשל, רוב הרכבים הם בצבעים כהים שכן הטמפרטורות ביבשת השכנה נמוכות משמעותית וחשש התחממות היתר מצומצם יחסית.

 

מצב הפח מלכתחילה

בשלב השיוף והליטוש, לא הרי עבודה על רכב המגיע במצב משומר כהרי רכב שעבר מהמורות ושריטות רבות לאורך הדרך. עבודה על רכב משומר תהיה פשוטה יחסית ותיעשה במהירות. מנגד, רכב שרוט יידרש לליטוש רב יותר ולשיופים רבים, מה שיאריך את זמן העבודה באופן ניכר.

מכיוון שכך, עלות הטיפול ברכב שרוט גבוהה יותר מעלות הטיפול ברכב במצב טוב. קשה לקבוע מראש בכמה ייקרו ריבוי השריטות את הטיפול, שכן ההתייקרות תלויה במצב הספציפי של הרכב שלכם וממילא היא מאוד אינדיבידואלית.

 

תדירות מומלצת

טיפול הווקס תורם רבות למכונית ומשווה לה מראה חדש ויוקרתי גם אם היא ישנה למדי. עם זאת, מומלץ שלא לבצע את הטיפול בתדירות תכופה מידי שכן בתדירויות גבוהות מאוד הוא עלול להסב נזק לצבע של הרכב. משכך, התייעצו עם הפחח על התדירות הרצויה לטיפול עבור הרכב שלכם ושמרו על רכב מבריק ומעלף לאורך שנים.

 

לסיכום

טיפול ווקס לאוטו משווה למכונית מראה מבריק וחדש. עלות הטיפול מושפעת משלושה גורמים עיקריים: גודל הרכב, צבעו ומצב הפח. בהצלחה!

ניקיון רכב

 

אולי יעניין אותך גם