חיפוש

מה עדיף רכב ליסינג או רכב פרטי

התחבורה הציבורית בישראל מספקת פתרון למקרים מסוימים מאוד.

לכן, אנשים רבים זקוקים לרכב צמוד אליהם, ולצורך זה קיימים מספר פתרונות.

שוק הליסינג אשר נחשב בעבר לנחלתן הבלעדית של החברות הגדולות עבר מהפך בשנים האחרונות, והליסינג הפרטי הפך להיות מוכר יותר ויותר.

לכן, כיום, אדם המעוניין לרכוש רכב עומד בפני שתי אפשרויות מפתות: רכב בליסינג או קניית רכב פרטי.

 

מהי בכלל שיטת הליסינג?

באופן כללי, קיימות שתי שיטות ליסינג. הראשונה היא ליסינג מימוני או תפעולי, שיטה בה נתקלים לרוב עובדים בחברות מהן מקבלים רכב. העובד מממן את הרכב, אך החברה היא זו הדואגת לתחזוקה. לעומת שיטה זו, קיים הליסינג הפרטי.

 

ליסינג פרטי

ליסינג תפעולי פרטי הוא למעשה השכרת רכב לטווח ארוך, בתקופות לרוב של עד 5 שנים. בסופו של דבר, הרכב אמור להיות בבעלות הרוכש, כשלאורך כל תקופת הליסינג הרכב לרוב יהיה בבעלות חברת הליסינג. הרכישה מתחילה במקדמה לרוב בגובה 15-30% מגובה הרכב, וממשיכה במחיר קבוע המשולם כל חודש.

 

מתי עדיף לרכוש רכב בליסינג פרטי?

  1. הון עצמי ראשוני וחלוקה לתשלומים רבים

סיבה רווחת בקרב אנשים בעלי רכב בליסינג פרטי לשימוש בפתרון זה הוא שאין צורך בהון עצמי ראשוני גבוה. כיום, כדי לרכוש רכב באופן פרטי בישראל אדם נדרש לסכום ראשוני גבוה בצורה משמעותית, אותו לעתים קרובות יצטרך להשיג כהלוואה מהבנק. רכב בליסינג מאפשר הון עצמי נמוך יותר בתור התחלה, יחד עם חלוקה לתשלומים רבים הרבה יותר ממה שניתן למצוא בחברות הרכב.

 

  1. עמלות ותשלומים ללא צורך בלקיחת הלוואה מהבנק

לעתים קרובות, ברכישת רכב פרטי אדם נדרש לקחת הלוואה מהבנק. ההלוואה פרושה למספר תשלומים שלא תמיד מתאים בצורה המיטבית ללוקח ההלוואה, יחד עם עמלות וריביות. בליסינג, עוד בחוזה ניתן לראות את כלל העמלות והריביות המשולמות ואף לקבל תנאים טובים ודינמיים יותר מאשר הבנקים.

 

יתרונות לרכישת רכב פרטי

  1. ערך הרכב – יד ראשונה

כשמדובר בליסינג, ברגע שהרכב עובר לידי בעליו הוא כבר נחשב "יד שנייה". לכן, אם בהמשך ירצה בעל הרכב למכור, הרכב ייחשב כיד שלישית ולאור זאת ערכו ירד. זהו שיקול חשוב בכל הנוגע למחשבה לטווח רחוק.

 

  1. כלי הרכב אותם ניתן לרכוש

לעתים רבות, אנו מעוניינים ברכב מסוים לאור שיקולים רבים – מספר מושבים, נוחות ואביזרים נוספים. המגוון בחברות הליסינג לא תמיד מאפשר את סוגי הרכבים בהם אנו מעוניינים, ולכן נצטרך לעבור בין חברות הליסינג השונות כדי למצוא את מעוז חפצנו, אם בכלל.

 

לסיכום – מה עדיף?

לרכישת רכב באופן פרטי או דרך ליסינג יש יתרונות וחסרונות. בזמן ההתלבטות, חשוב להביא בחשבון את כלל השיקולים הכלכליים, שיקולי הנוחות והטווח הרחוק כך שתוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה ביותר עבורכם.

 

רכב יוקרה

אולי יעניין אותך גם