חיפוש

מה עדיף רכב חדש או יד שנייה

הדילמה שכמעט כל אדם נתון בה כשהוא רוצה להחליף את הרכב הישן היא מה עדיף – רכב חדש או יד שנייה? המאמר ינסה לענות על השאלה מבחינת כל היתרונות והחסרונות של שתי האפשרויות.

 

רכב בהתאם לתקציב

אין ספק ששאלת התקציב היא השאלה המכריעה בין אם תקנו רכב חדש או רכב מיד שנייה. קשה להאמין שיהיו אנשים שלא ירצו לרכוש רכבים חדשים. ביחד עם זאת, כאשר התקציב דל הברירה היחידה כדי להחליף את הרכב הישן היא למצוא קונה רכבים יד שנייה פרטי או באמצעות חברה ולחפש רכב יד שניה מדגם מתקדם יותר וסוג טוב יותר בהתאם לתקציב שלכם. רכב יד שניה במצב טוב, שמור שלא עשה הרבה קילומטראז' יכול להיות הרכב המתאים ביותר בתנאי שתוכלו לממן אותו. אפשרות נוספת היא לקחת הלוואה מהבנק או מימון של מקור חוץ אחר ולרכוש רכב חדש מהקופסא. יש לקחת בחשבון שהלוואות צריך להחזיר עם ריבית, כך שההחלטה שלכם צריכה להיות שקולה ועניינית בהתאם לרמת החיים בה אתם מורגלים.

 

רכב חדש מליסינג

צעירים רבים הרוכשים רכב חדש לראשונה עושים זאת כדי להימנע מתיקונים חוזרים ונשנים ברכב מיד שניה. השיטה הטובה ביותר היא לרכוש רכב חדש בליסינג שהוא לא באמת שלכם כי אינו רשום על שמכם, אך ביחד עם זאת הוא שלכם ל-3 שנים. כלומר, לאחר חתימה על הסכם עם חברת הליסינג משלמים מקדמה שניתן לעמוד בה ולמשך 3 שנים מעבירים בכל חודש סכום כספי קבוע לחברה. היתרונות בליסינג הם: נהיגה ברכב חדש, טיפולים וביטוח ללא עלות נוספת, קבלת רכב חלופי במקרה של פגיעה ברכב ותשלום קבוע שאינו משתנה. החסרונות הם: הגבלה על 20 אלף ק"מ לשנה, מחזירים את הרכב לאחר 3 שנים ואינכם בעלי הרכב.

 

רכב יד שנייה

כפי שנאמר רכב יד שנייה הוא רכב אידאלי כאשר חסרים בתקציב וככל שמצבו יהיה טוב יותר, כך הוא ישרת אתכם ביעילות. למרות זאת חשוב לזכור שזהו לא רכב חדש. ייתכן ותצטרכו להשקיע יותר בתיקונים, חלקי חילוף וטיפולים. ייתכן והרכב יתקע מדי פעם ותצטרכו לגרור אותו למוסך. גם מבחינה בטיחותית ברור שרכב חדש יהיה אפקטיבי על רכב משומש. אך עם כל החסרונות הללו, רכב יד שניה במצב טוב יוכל לחיות עוד מספר שנים אם תנהגו בחוכמה. לפיכך, לפני שרוכשים רכב מיד שנייה חשוב לקחת אותו לבדיקה כדי לקבל אישור שאין בעיות אקוטיות או שאין צורך להשקיע הרבה כסף כדי לתקן בעיות מסוימות. חשוב לבדוק שהרכב לא עשה יותר מדי קילומטראז' ושהוא נראה מבחינת פחחות וצבע תקין. במידה והרכב מספיק בטיחותי ואתם רוכשים אותו מאדם מהיימן, הוא ישרת אתכם ויחסוך מכם הוצאות של רכב חדש.

 

כלי תחבורה

אולי יעניין אותך גם