חיפוש

מה ההבדל בין בריחת אוויר לבין פנצ'ר

אם הגעתם לכאן, כנראה שאתם תוהים כבר במשך תקופה על ההבדל בין בריחת אוויר לבין פנצ'ר בגלגל הרכב.

אנחנו בעצמנו, ניגשנו בכל פעם אל תחנת הדלק הקרובה למקום המגורים שלנו, מילאנו אוויר ותהינו אם מדובר במצב של בריחת אוויר או שמא, בפנצ'ר.

כדי לענות לעצמנו (ולסקרנים כמוכם) על השאלה המתבקשת, יצאנו לבדוק מה ההבדל בין השניים וחזרנו עם התשובות הבאות:

 

רקע אודות הבירור שערכנו

רגע לפני שנעמיק בנושא, חשוב לנו לציין בפניכם שערכנו בירור מעמיק אל מול כמה מומחים בתחום. ניגשנו בעצם ל-3 מוסכניקים, כאלו שמכירים אותנו כבר שנים (יש מי שאומרים שאנחנו כישרון בכל הנוגע לנהיגה ברכב) ושאלנו אותם מה ההבדל בין פנצ'ר בגלגל או בריחת אוויר. תוהים למה ניגשנו דווקא ל-3 מוסכניקים? הרי אפשר לפנות אל אחד ולקבל את התשובה הרצויה. העניין הוא, שלשני המוסכניקים הראשונים לא הייתה סבלנות לענות לנו על השאלה הזו. כשהגענו לששון, המוסכניק המושלם, הוא הכין לנו כוס קפה וציין בפנינו את הפרטים הבאים:

 

מה זה פנצ'ר?

ששון אומר שפנצ'ר זה בעצם ניקוב. הפנצ'ר יכול לקרות בעקבות מגע של צמיג עם חפץ חד כלשהו, למשל מסמר. החפץ החד עלול לחדור אל הצמיג ולהביא לנזק משמעותי. במצב של פנצ'ר, מדובר באחד מהמצבים הבאים:

  • פיצוץ הפנימית של הגלגל
  • קרע בצמיג שאין לו פנימית

כך שבסופו של דבר האוויר שהיה כלוא בגלגל משתחרר ונוצר תקר. במצבים שכאלו יש לפנות בהקדם האפשרי אל מוסך קרוב כדי לבצע תיקון פנצ'ר.

 

מה זה בריחת אוויר?

בריחת אוויר זה מצב שקורה לעיתים קרובות בכל אמצעי התחבורה שיש להם גלגלים. בין אם מדובר במשאית, רכב, אופניים או כל אפשרות אחרת. בריחת האוויר באה לידי ביטוי בעקבות התרחישים הבאים:

  • שימוש תדיר בגלגלים
  • משקל רב שנישא על הגלגלים ועוד

מצב שכזה לא דורש הגעה אל מוסך, שכן, יש צורך פשוט לגשת אל תחנת דלק ולבצע מילוי של האוויר.

 

מה חשוב לדעת בעת מילוי האוויר של הגלגל?

כשאתם מגיעים עם הרכב כדי לבצע מילוי אוויר, חשוב שתשימו לב להוראות היצרן ותבדקו מהי כמות האוויר המתאימה לגלגל שלכם (בדרך כלל מופיע בחוברת שמגיעה עם הרכב ונמצאת בתוך תא הכפפות). שימוש נכון צפוי לשמור על הגלגלים ועל תקינותם לעומת זאת, שימוש שגוי שכולל תוספת גדולה מידי של אוויר, עלול להביא לפיצוץ של הגלגל.

 

כמה מילים לפני סיום

רגע לפני שנסיים, חשוב לנו לציין מה אפשר לעשות אם אתם לא יודעים אם מדובר בפנצ'ר או לא. במצב שכזה, אתם צריכים לגשת אל מוסך (חשוב שיהיה בו מוסכניק אמין) ולבדוק אם מדובר בבריחת אוויר בלבד או בפנצ'ר. זו בדיוק הפעולה שאנו מבצעים כדי להיות רגועים ובטוחים על הכביש.

החלפת גלגל

 

אולי יעניין אותך גם