חיפוש

מהו התהליך של התקנת עמדת טעינה לרכב בבית משותף

כמה כיף להיכנס לכתבות שכאלה! סופסוף הגיע הרגע שבו אתם מתנתקים מצרכנות הדלקים המזהמים, משנים את חווית הנהיגה וכמובן – תחסכו עשרות

אלפי שקלים על הוצאות תדלוק! עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלית היא קפיצה ענקית באורח החיים, אך כשזה מגיע להתקנה שלה בבית משותף, עלולות

להיווצר אינטריגות ל נעימות עם שאר הדיירים.

עומדים להתקין עמדת טעינה ולא בטוחים מה לעשות? הגעתם למקום הנכון

 

באיזו חנייה מתקינים?

חניות של בית משותף כמו בניין, קומפלקס דירות וקוטג'ים יכולות להיות טריקיות עם מיקום עמדת ההטענה. אם אתם גרים במתחם משותף שיש לכם חנייה שרשומה על שמכם או על שם הדירה בה אתם גרים טאבו – חצי מהדרך כבר עשיתם!

אם מתחם החנייה רשום על כתובת הבניין ואין שיוך אישי של חניה – עליכם לדבר עם השכנים ולבקש את אישורם להתקנת העמדה. הליך זה יכול להיות לא נעים כי בסופו של דבר מדובר בניסיון שלכם לשריין חנייה, אך התועלת היא הרבה מעבר לכך.

 

מהו מקור החשמל?

כדי למנוע אי נעימויות והתערבבות עם שאר דיירי הבניין או וועד הבית, אפשר לבצע

התקנת עמדת טעינה בבית משותף עם כבל חשמל מקצועי של העמדה אותה אתם מתקינים, למקור חשמל בדירה שלכם. במידה ואתם גרים כמה קומות מעל החנייה הפתרון הטוב ביותר הוא להתחבר ללוח החשמל של הבניין או לפתוח נקודת חשמל לעמדת הטעינה בלבד דרך לוח חשמל חדש. מומלץ לוודא את תשתיות החשמל ולאמת מידע זה מול וועד הבית והרשות המקומית.

 

מי חייב למי?

אם הצלחתם לחבר את עמדת הטעינה לדירה שלכם, מחיר הטעינה יבוא לידי ביטוי בחשבון החשמל התקופתי שלכם. לצורך עניין זה, אין צורך בעמדת טעינה עם מאפיינים ייחודיים. במידה ואתם מתחברים ללוח החשמל של הבניין או שאתם עושים סידור חשמלי כזה או אחר המצריך חיבור ללוח החשמל של הבניין, מומלץ לקנות עמדת טעינה מנטרת. עמדות אלו מראות את סך צריכת החשמל ודרך כך אפשר לחשב את סכום הכסף שיש להעביר לוועד הבית.

 

יתרונות לדיירי הבניין

מעבר לנוחיות שבאפשרותם לקנות רכב חשמלי ולא להיות תלויים בתחנות טעינה רחוקות, ישנם יתרונות נוספים לדיירי הבניין. במידה והם משכירים את הדירה, עמדת טעינה חשמלית מגדילה את קהל היעד שיתעניין בהשכרת הבניין, שכן מדוב בנוחות וחיסכון כספי. בנוסף, במידה ועמדת הטעינה הופכת לחיונית ליותר מרכב חשמלי אחד בחניון, יהיה לגיטימי להעלות את שכר הדירה תמורת נוחות זו. בנוסף על כל אלו, עמדת טעינה חשמלית מביאה בשורה "ירוקה לדיירי הבניין", וניתן להשתמש בהתקנתה כקפיצת מדרגה במודעות הדיירים לאיכות הסביבה. עמדת טעינה חשמלית יכולה להיות, עם הכוונה נכונה, פוטנציאל לפיתוח כלכלי וחברי בין דיירי הבניין.

 

רכב בטעינה

אולי יעניין אותך גם