חיפוש

איך לבחור צמיגים לרכב?

ספורט, שטח, כביש סטנדרטי וירוקים הם רק חלק מקטגוריות הצמיגים שניתן למצוא כיום בשוק.

לפני שאתם נוסעים לפנצ'רייה הקרובה לביתכם, חשוב שתכירו את הפרמטרים לפיהם צריך לבחור את הצמיגים הבאים שלכם.

כדי להקל על הבחירה, המאמר הבא מרכז לכם אותם, כדי שהצמיגים הבאים שלכם יירכשו מתוך קנייה מושכלת.

 

דגם הרכב

לא כל צמיג יתאים בדיוק לדגם הרכב שבבעלותכם. לדוגמה, לא כל מוצר של צמיגי קונטיננטל יוכל להתאים למיצובישי שלכם, וזה יכול להיות בגלל מידות הצמיג ומפרט הרכב ומידותיו. הכוונה היא כמובן לבית הגלגל והפלסטיקה ההיקפית שלו, שיכולה להיפגם או להפוך למגע בטיחותי אם אין התאמה לגודל הצמיג.

 

אופי השימוש ברכב

אין מה לעשות, כל אדם עושה ברכב שלו כרצונו. חובבי המהירות והמנועים המשופרים ירצו להתקין צמיגי ספורט ברכב שלהם, לביצועים מקסימליים ולאחיזת כביש אופטימלית בהתאם לצורך במהירות. אלו שגרים באזורים גשומים ומושלגים ירצו להתקין צמיגים אלפיניים וכאלה שיש להם אחיזת כביש משופרת. הצרכן הממוצע ירצה להתקין צמיגי כביש סטנדרטיים לרכב שלו, כאלה שמתאימים לכל עונות השנה.

 

חשיבה ירוקה

בקטלוג הצמיגים החדשים, ניתן למצוא גם צמיגים "ירוקים". מדובר בצמיגים שעשויים מחומרים ממוחזרים עם חומרים מחזקים תערובת הגומי, שמאריכים את אורך חיי הצמיג באופן משמעותי. צמיגים אלו גם מעוצבים באופן כזה שהם מקלים על צריכת הדלק של הרכב בזמן נסיעה. מדובר בעיצוב ארגונומי ייחודי שמחמיא לאג'נדה האקולוגית שמאחורי ייצור צמיגים אלו.

בצידו השני של המתרס, חשוב להבין שצמיגי ספורט וגם צמיגי שטח, בלל המבנה שלהם, יכולים להגביר את צריכת הדלק של הרכב. הצמיג הוא חומר החיכוך של האוטו עם הכביש וככל שיהיה קטן יותר או עבה ורחב יותר, המנוע יצטרך לעבוד קשה יותר כדי להתקדם עם צמיגים אלו על הכביש.

 

מחיר

כולנו, ללא יוצא מן הכלל, פועלים יותר ויותר משיקולים כלכליים. טווח המחירים של צמיגים כיום יכול להתחיל מ- 600 ₪ לצמיגים מתוצרת סינית ויכולים להגיע עד ל- 5,000 ₪ לצמיגי פרימיום של חברת מישלין. כל אדם יכול למצוא את עצמו באמצע הטווח ואפילו מתחת לממוצע, אך חשוב לדעת שלמחיר יש משמעות והוא מעיד על איכות ייצור.

 

סיכום הדברים

הקריטריונים שהובאו במאמר זה באים להכווין אתכם, הלקוחות והנהגים, לבצע קנייה מושכלת ככל האפשר. מעבר לגורמים אלו, חשוב מוד להתאים את מידת הצמיג לג'אנט של הרכב ולהתייעץ עם איש מקצוע מוסמך בנושאים אלו. אם אתם לא בטוחים או לא מכירים את השמו אז שימו לב:

  1. ברידג'טסטון
  2. גודייר (Goodyear)
  3. מישלין (Michellin)
  4. דונלופ (Dunlop)
  5. קונטיננטל (Continental)
  6. יוקוהמה (Yokohama)

אלה רק חלק מהשמות החזקים בשוק. השמות לא מסודרים לפי מחיר. מדובר בחברות צמיגי עם מוצרים מעולים.

 

חריצים

אולי יעניין אותך גם