חיפוש

מה צריך לעשות לאחר תאונת דרכים ברכב שכור

השכרת רכב נעשתה היום הרבה יותר פופולרית, מאחר ורכב שכור משאיר לנו ראש שקט בכל הנוגע לטיפול ברכב. אחד הדברים שדווקא כן חשוב לחשוב עליהם כאשר משתמשים ברכב שכור לטווח ארוך הוא מה קורה כאשר עושים תאונה ברכב השכור. במאמר זה תמצאו את המידע החשוב שיעזור לכם במקרה בו ביצעתם תאונה תוך נהיגה ברכב שכור.

 

ההבדל בין תאונה ברכב פרטי לשכור

ההבדל המרכזי והחשוב בין תאונה ברכב מושכר לפרטי, הוא שבמקרה של רכב שכור הרכב בעצם לא שייך לנו. במקרה בו הרכב אכן שייך לנו, אנו יכולים לבחור שלא לתקן כל שריטה או מכה קטנה ברכב, או שנבחר לדחות את התיקון בשביל לחסוך את עלות הטיפול, לפי שיקול דעתנו האישית.

אך במקרה בו אנחנו עושים תאונה קלה ברכב שכור שלא בבעלותנו, האופציה של ביטול או דחיית התיקון לא קיימת, ואפשר לשלם עוד כסף בשביל לחסוך השתתפות עצמית במידה ונגרם כזה נזק.

דבר נוסף שיכול לקרות בעקבות תאונה ברכב שכור הוא מחלוקת על היקף הנזק בין חברת ההשכרה לבין המשכיר – אנחנו, גם במקרה כזה עדיף לשלם מראש תוספת תשלום כדי להיפטר מהשתתפות עצמית במקרה של תאונות.

 

לא לחרוג מתנאי הסכם ההשכרה

פוליסת הביטוח וההשכרה נחתמים על ידכם הנהגים. חברת הביטוח מצידה מחתימה אתכם על בסיס המידע שהעברתם אליהן. חשוב לדאוג שהאדם שינהג ברכב יהיו רק מי שהורשה לנהוג בו על פי החוזה המוסכם שלכם עם חברת ההשכרה. אם אתם מתכוונים לתת לעוד נהגים לנהוג ברכב, הדבר צריך להיות מצוין בחוזה ההשכרה שלכם, ובמיוחד אם ינהגו בו גם נהגים צעירים או חדשים, דבר אשר יעלה גם את מחיר הביטוח ולכן חשוב לציין זאת לפני החתימה.

 

במקרה תאונה – פעלו כך

האחריות לנזקי התאונה יחולו עליכם הנהגים, וחברת הביטוח תפצה אתכם על פי התנאים. מידת האשמה שלכם בתאונה תקבע האם אתם צריכים לשלם מכיסכם על תיקון הנזק. לכן, מומלץ לפנות לזה זמן מאוחר יותר עם בעל מקצוע ולברר בדיוק על מי יושת הנזק. אם הנזק לא גדול, חשוב לצלם את הנזק בנוסף להחלפת הפרטים עם האדם השני המעורב בתאונה לפני שממשיכים בדרכיכם.

כמו כן, השתדלו לתעד כמה שיותר את אזור הפגיעה, את המיקום ומצב הנזק. לאחר התאונה תצטרכו למלא דיווח על כל האירוע לגביה ולהביא אותו לחברת ההשכרה.

על מנת לקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין תעבורה במקרה של תאונת דרכים ברכב שכור, פנו אל עורך דין תאונות דרכים – מוטי ארד וקבלו את השירות הטוב והמקצועי ביותר.

 

לסיכום

מיותר לציין כי העצה הכי חשובה היא לנהוג בזהירות בכל נסיעה ברכב, בין עם פרטי או שכור.

תאונת דרכים

אולי יעניין אותך גם