חיפוש

שיקום נזקי מים ברכב – איך עושים זאת

לעיתים מים מגיעים למקומות שאינם רצויים בהם כמו רכב, מתחת לריצוף, בין הקירות ועוד. במצבים כאלה מומלץ לפעול מהר לייבוש הנוזלים לפני הנזקים הגדולים שהם מסוגלים להם. איך מגיעים מים למקומות שאינם רצויים בהם ואיך מטפלים בזה?

 

נזקי מים

לפני שנוגעים בדרכי שיקום נזקי מים כדאי להבין את הסיבות האפשריות לנזקים.

  1. תופעות טבע – על מזג אוויר קיצוני ואסונות טבע אין לנו שליטה – כמויות גדולות של משקעי גשם ושלג שאינם נספגים וגרמים להצפות בתים, נזילות בלתי נשלטות ועוד.
  2. מערכות חימום וקירור תקולות – כמעט בכל הבתים בארץ מותקנות מערכות קירור, חימום ואוורור. חורים בצנרת של מערכת זו הם שכיחים וללא תחזוקה שוטפת של המערכות הן עלולות לגרום להצפות.
  3. צנרת מקולקלת של מכשירי חשמל אחרים – כל מכשיר חשמל שדורש מים כמו מקרר, בר מים, מדיח כלים, מכונת כביסה הם בעלי צינורות שגם עלולים להשחק ואז לגרום לטפטוף, נזילה סמויה או שלוליות בבית.
  4. צנרת אינסטלציה – הסיבה העיקרית לנזקי מים, נזילות מהצנרת יש לתקן במהרה ואם לא כתמי הרטיבות שעל הקיר יהפכו במהרה לעובש ויהווה סכנה בריאותית.

 

איתור נזילות

החלק הקריטי והראשוני בטיפול ושיקום נזקי מים הוא איתור הנזילה. על מנת שבעלי המקצוע יוכלו לתקן את הנזילה במקור שלה ובכך לפתור את הבעיה מהשורש יש לאתר אותה בוודאי כשהיא סמויה – מתחת לרצפה או מאחוריי הקיר. לשמחתינו היום ניתן לבצע איתור נזילות במצלמה טרמית או על ידי חיישן גז להבדיל מהשיטה הישנה בה התחילו לפרק את הבלטות עדי שהגיעו למיקום הנזילה.

איתור נזילות בעזרת מצלמה טרמית
יש לחמם את המים בצנרת וכך המצלמה תזהה את הנקודה עם טמפרטורה חריגה שבה נוזלים המים החמים.  שיטה זו מתאימה לאיתור נזילות בתוך הבית מכיוון שהטווח של המצלמה קצר יחסית.

איתור נזילות בעזרת חיישן גז
שיטה שמתאימה יותר לנזילה בחצרות בה מרוקנים את הצנרת ממים, מזרימים פנימה גז חנקן ובעזרת חיישן גז מזהים את מיקום החור ממנו דולף גז.

 

שיקום וטיפול

לאחר איתור הנזילה ותיקונה הגיע הזמן לטפל בנזק שכבר נעשה, אם הייתם זריזים והבחנתם בתסמינים כמו כתמי רטיבות או צבעים על הקיר, אבקה לבנה על החיבור בין הרצפות או שחשבון המים שלכם עלה משמעותית יום אחד הטיפול בנזקים יהיה פשוט יותר. לטיפול בנזקים שנעשו יש מספר דרכים בהתאם לבעיה ומיקומה:

  • ייבוש תת רצפתי
  • תיקון רטיבות בקיר פנימי
  • טיפול בעובש על הקיר
  • שאיבת מים מתחת לריצוף
  • שימוש ביבשן לחות

 

לסיכום,

נזקי מים ברכב או במבנה יכולים להיות הרסניים, לא נעימים ואפילו מסכנים בריאותית את הסובבים, אם אתם מבחינים בכל סימן רטיבות מומלץ לפעול מהר, להזמין מאתר נזילות לאחר האיתור להמשיך לתיקון וטיפול במה שכבר נפגע.

תיקון ברכב

אולי יעניין אותך גם