חיפוש

צמיגים לרכב – במחיר הכי טוב עבורך

הצמיגים הם הקשר של הרכב לכביש. הצמיגים משפיעים על האחיזה של הרכב בזינוק, על מרחק הבלימה, על אחיזת הרכב בסיבוב ועל נוחות הנסיעה ברכב. לאיכות הצמיג, מצב השחיקה ולמידת הנפח של הצמיג יש השפעה מכרעת על אופן ההתנהגות של הרכב. חשוב בעת רכישת צמיגים להבין את ההבדלים בין האפשריות השונות ולמצוא את המחיר הטוב ביותר לסוג הצמיגים הנכון לרכב שלכם.

 

תכונות הצמיגים

צמיגים לרכב בנויים משלושה חלקים, שפה, סוליה ודופן. הצמיגים מורכבים מתערובות של חומרים רבים בעלי תכונות ייחודיות שמעניקים להם את היכולת לשלוט ברכב בעת הנסיעה והבלימה. התכונות החיוביות של  צמיגים לרכב מאבדים מעוצמתן ככל שהצמיגים נשחקים בעת אחסון לא מתאים ובעקבות נסיעות ארוכות ושימוש בתנאי שטח קשים ומאתגרים.

 

כיצד יש להשוות מחירים

בדומה למגוון מוצרים אחרים ניתן כיום להשוות מראש ולמצוא אונליין את המקום עם המחיר הטוב ביותר. בתהליך ההשוואה חשוב לקחת בחשבון מספר פרמטרים שונים ולא להסתמך אך ורק על מחיר העלות של הצמיג החדש בעת הרכישה. פרמטר מרכזי שכזה הוא אורך חיי הצמיג. צמיגים נבדלים במידת הנטייה שלהם להתייבש וכתוצאה מכך בירידה באלסטיות שלהם.

 

עלות אבסולוטית ועלות לק"מ

צמיגים זולים לרוב מתאפיינים בחיים קצרים יותר. הצמיגים הזולים מתייבשים מהר יותר מכיוון שהם עשויים בטכנולוגיה נחותה ומחומרי גלם פחות איכותיים. על מנת שההשוואה תהיה מדויקת, עליכם לברר את אורך החיים של הצמיגים השונים ולחלק אותם בעלות הקניה. במקרים רבים תגלו שהצמיג שעלותו האבסולוטית הינה גבוהה יותר יהיה זול יותר מבחינת העלות לק"מ.

 

חיסכון בצריכת הדלק

פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון בעת השוואת צמיגים הוא מידת ההתנגדות של הצמיג וצריכת הדלק הנלווית לכך. ישנם צמיגים איכותיים שנמכרים במחיר יקר יותר אך מבטיחים חיסכון כלכלי משמעותי באמצעות הפחתת צריכת הדלק של הרכב לעומת הצמיגים הזולים יותר. את חישוב הפרמטר של הצריכה צריך לעשות בהתאם לכמות הנסיעות שלכם לאורך חיי הצמיג.

 

בטיחות ונוחות הנסיעה

מלבד ההבדלים באורך חיי הצמיגים ובהשפעתם על צריכת הדלק, יש לקחת בחשבון גם את הערך שהצמיג נותן מבחינת בטיחות, נוחות נסיעה, הנאה מהנהיגה ורעש מופחת. איכות החומרים והתרכובות משפעים על קצב השחיקה ובתהליך זה נפגעים גם הנוחות והבטיחות של הנסיעה. בכל מקרה, ללא קשר לסוג הצמיג, תחזוקה שוטפת ולחץ אוויר תקין מאט את התקדמות השחיקה.

 

סיכום פרמטרים להשוואה

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בנושא של בחירת צמיגים במחיר המשתלם ביותר. כפי שציינו, אין להשוות רק את העלות מבחינת מחרי הצמיג בעת ההחלפה אלא יש גם לקחת בחשבון את אורך חיי הצמיגים וההשפעה שלהם על החיסכון בדלק. לקראת הרכישה יש לבצע השוואה נכונה עבור העלות הכוללת של הצמיג בהתאם למשך השימוש הצפוי מבחינת קילומטרים וזמן שימוש.

מכונית, צמיגים

אולי יעניין אותך גם