חיפוש

פיצה אמיתית מעשה ידיכם

פיצה זהו המאכל הבינלאומי של העולם. אין אדם שלא חשקה נפשו בפיצה כמעט בכל רגע נתון במהלך היום. עם זאת, החיסרון הגדול ביותר של הפיצה הביתית הוא ללא ספק אי היכולת להכין ולאפות את הפיצה כפי שהיינו רוצים, או כפי שאופים בפיצריות הטובות באמת. במידה ואתם מעוניינים בפיצה אמיתית מעשה ידיכם – במאמר זה נפרט לכם כיצד להגיע אל התוצאה המיוחלת

 

הפיצה הטעימה בעולם – בבית שלנו!

כמה פעמים שכבתם על הספה בבית והיה לכם בלב חשק לפיצה אמיתית? לא לפיצה פיתה, לא לפיצה מבצק רגיל, לא לפיצה שנאפתה בתנור ביתי, אלא חשק לפיצה איכותית עם בצק מפתה שהכינו אותה בטאבון? כן, גם אצלנו זה ככה כמעט כל יום. פיצה היא מאכל בינלאומי שאין אחד שיכול לסרב לו, ואחת הגדולות שלנו כבני אדם היא היכולת להכין לעצמנו את המאכל הנפלא הזה.

באמצעות טאבון גז לפיצה אפשר להגשים את החלום, שכן מדובר במכשיר העתיק והישן שעושה את העבודה גם כיום באופן טכנולוגי ומשוכלל יותר. אבל ממה הוא מורכב ואיך מגיעים אליו בכלל? מיד נסביר הכל.

 

טאבון גז לפיצה

הטעם של הפיצה לא מורכב אך ורק מחומרי הגלם שמרכיבים אותה, אלא גם בדרך האפייה שלה. דרך האפייה הייחודית של פיצה שמתבצעת בטאבון לא ניתנת לשחזור באף אמצעי חימום אחר. תנורים ביתיים יכולים להביא את הפיצה לתוצאה מספקת, אך לא טובה כפי שהיינו רוצים מהפיצה המושלמת. תהליך האפייה באבן מעניק לבצק את הרכות הפנימית הנעימה ואת הקראנצ'יות מבחוץ שעושה לנו טעים בפה. אז איזה טאבון עלינו לבחור?

 

סוגי טאבונים לפיצה

לפני שנמהר לרכוש טאבון לפיצה, עלינו להבין את מבחר הסוגים הקיימים כיום בשוק, שמתחלקים בעיקר לשני סוגים:

 

טאבון גז

הטאבון הוא תנור ייעודי לפיצה ולהכנת פוקאצ'ות ושאר מאפים שונים ועסיסיים. הטאבון עשוי מחומרים סיביים ועמיד בתנאי מזג האוויר השונים הקיימים בארץ. הוא עובד על גז ואין צורך להדליק פחמים או לחכות לחימום במשך זמן ארוך יותר. טאבון גז הינו הטאבון המתקדם ביותר, שכן הטאבונים הישנים הם מבוססי אבן. גוף הטאבון עשוי מחרס ושומר על חום ובידוד וזאת כדי להגיע לחום אחיד בתוך המכשיר עצמו.

 

גריל אבן בנוי

גריל אבן בנוי הוא למעשה הטאבון הישן והטוב שכולנו מכירים. טאבון אבן מבוסס על גריל פחמים ונדרשת הכנה והדלקת מוקדמת של המכשיר לפני האפייה. הטאבון עשוי מתערובת בטון מיוחדת השומרת על החום באופן אחיד ומושלם. הטאבון מגיע עם תא בעירה גדול, שטח צלייה, רשת נירוסטה עם יכולות כיוון לשלושה מצבים, זאת כדי לקבוע את המרחק מהאש ואת גובה החום בתוך הפחמים. כפי שציינו, השימוש בו נעשה עם פחם או עצים, כך שהפיצה שלכם תקבל טעם מעושן וייחודי, כפי שנפוץ בפיצריות ברחבי העולם.

כיריים גז לפיצה

אולי יעניין אותך גם