חיפוש

מה העלות של החלפת מצבר?

החלפת מצבר היא אחת הפעולות הכי נפוצות בעולם הרכב. המצבר הוא רכיב יחסית רגיש, ובניגוד לחלקים אחרים שיש ברכב, תוחלת החיים שלו היא יחסית קצרה. למרות הרגישות שלו, מדובר על רכיב שבלעדיו אנחנו פשוט לא יכולים לנסוע, ולכן כאשר צריך להחליף אותו אין לכם יותר מידי ברירות. זו הסיבה שכדאי לכם להכיר מראש את טווח המחירים של החלפת מצבר. 

 

החלפת מצבר

החלפת מצבר היא פעולה יחסית פשוטה שבה אנחנו מנתקים את המצבר הישן מהחיבור שלו למנוע, מוציאים את המצבר הישן ומחברים את המצבר החד. החלפת מצבר בתל אביב במחיר ללא תחרות תאפשר לכם לבצע את הפעולה הזו במחיר שלא יקרע לכם את הכיס, אבל לפני שאתם מבצעים אותה כדאי שתדעו מה בדיוק טווח המחירים של ההחלפה.

החלפת מצבר

כמה זה עולה לנו

המחיר של החלפת מצבר נעה בין 400 ל650 ₪, כל עוד מדובר על החלפה של מצבר סטנדרטי שנעשית בשעות סבירות. ישנם מכונים להחלפת מצברים שעובדים סביב השעון, אבל אל תצפו שהחלפה של מצבר באמצע הלילה תעלה לכם כמו החלפה בשעות היום. בנוסף, סוג המצבר שיש לכם גם הוא נתון שיכול להשפיע על המחיר.

 

מהי תוחלת החיים הממוצעת של המצבר

גם כאשר מדובר על רכבים חדשים, תקלות במצבר הן דבר נפוץ. תוחלת החיים של מצבר רגיל היא כמה שנים, כאשר בדרך כלל ברכב שנקנה מהחברה ישנה אחריות של בין שנה לשנתיים על המצבר המקורי שהגיע יחד עם הרכב.

 

מצבר חדש או משומש

עוד נתון שמשפיע על המחיר הוא כמובן השאלה האם אתם בוחרים במצבר חדש או משומש. במהלך פירוק של רכב לעיתם יש בו מצבר שעדיין ניתן להשתמש בו. מצבר כזה יכול לעבוד לא מעט זמן בלי בעיה, ואם אתם צריכים להחליף מצבר והמחיר של מצבר חדש יקר מידי עבורכם, תמיד תוכלו לבדוק האם יש מצבר משומש במצב סביר שיכול להחליף את המצבר התקול ברכב שלכם.

 

איך אפשר למנוע בעיות במצבר

המצבר הוא רכיב שמקבל אנרגיה מהמנוע, והסיבה שהוא נהרס היא ניצול מלא של האנרגיה שלו ללא הטענה. לאור זאת, נסו להימנע עד כמה שאפשר משימוש במערכות הרכב כאשר הוא לא מונע, בדגש על מערכות התאורה שלו. כמובן, במקרה חירום המצבר הוא לא הדבר הכי חשוב, אולם השתדלו לא להשאיר את התאורה של הרכב בזמן שהמנוע שלו כבוי.

 

לסיכום

החלפת מצבר היא אחת הפעולות הכי שכיחות שאנחנו מבצעים ברכב. ההחלפה עצמה אמורה לעלות לנו כמה מאות שקלים, אולם ניתן להוזיל את העלות שלה אם בוחרים במצבר משומש. החשיבות של המצבר גורמת לכך שניתן להחליף אותו סביב השעון, אולם החלפה מחוץ לשעות העבודה תהיה יקרה יותר. השמירה על המצבר דורשת לא להפעיל מערכות ברכב כאשר הוא כבוי.

מה העלות של החלפת סוללה

אולי יעניין אותך גם