חיפוש

מה היא ריקשה חשמלית?

בעולם הרכבים התפעוליים, אחד הרכבים הבולטים ביותר הוא ריקשה. בעוד שבמזרח הרחוק ריקשה היא רכב שמשמש להובלה של אנשים, אצלנו בארץ מדובר על רכב תפעולי לכל דבר. הריקשה אמנם לא נוסעת בכבישים רגילים, אולם היא יכולה להיות כלי נהדר להעברת מטענים למרחקים קצרים. אנחנו כאן כדי לספר לכם את כל מה שחשוב לדעת על ריקשה חשמלית. 

 

רכב תפעולי

עוד לפני שנדבר על הריקשה עצמה, כדאי אולי להבין מהו בדיוק רכב תפעולי. בניגוד לרכב רגיל שמחזיק במספר רישוי ויכול לנסוע על כבישים, רכב תפעולי הוא בדרך כלל רכב שלא מחזיק במספר רישוי. הרכב הזה משמש לנסיעה והעברה של מטענים בתוך שטחים מסוימים, וכיום ישנם רכבים תפעוליים שמונעים על ידי חשמל בלבד, מה שהופך אותם לחסכוניים יותר.

ישנם רכבים תפעוליים שגם לא דורשים רישיון נהיגה, וכך גם צעירים יכולים לנהוג עליהם בלי בעיה. בדרך כלל אין צורך לעשות ביטוח עבור הכלים הללו, כך שבשטחי תעשייה מדובר על כלי נהדר. בין הרכבים הללו יש מספר סוגים, ואחד הפופולריים שבהם היא הריקשה. לשלל רכבים תפעוליים נוספים היכנסו לכאן: https://hatavor-motor.co.il.

ריקשה

ריקשה חשמלית היא רכב תפעולי בעל ארגז נשיאה גדול ומקום לשני נוסעים. הריקשה היא רכב תלת גלגלי, כאשר מאחורה יש לה שני גלגלים ומקדימה גלגל אחד בלבד. ההנעה של הריקשה היא באמצעות חשמל בלבד, ובטעינה אחת היא מסוגלת לנסוע עשרות קילומטרים. היתרון המרכזי של הריקשה הוא בארגז הנשיאה שלה שיכול לסחוב בדגמים מסוימים משקל של חצי טון.

מערכת ההיגוי של הריקשה היא כמו של אופנוע, מה שהופך אותה לכלי יציב גם במקומות שבהם אין דרך סלולה. כמובן, אם המטרה העיקרית שלכם היא העברה של אנשים ממקום למקום הריקשה היא לא הכלי המתאים לשם כך.

 

עבירות

יתרון נוסף שיש לריקשה חשמלית על פני רכבים תפעוליים אחרים הוא בעבירות שלה. הריקשה מונעת באמצעות שלשוה גלגלים בלבד, ומערכת ההיגוי שלה דומה יותר לזו של כלים דו גלגליים. הדבר הזה הופך אותה לכלי עביר יותר מאשר רכבים תפעוליים שנוסעים על ארבעה גלגלים, ולכן אם אתם צריכים רכב תפעולי לשטח בלי כבישים סלולים מדובר על פתרון נהדר.

איך לבחור ריקשה מתאימה

בבחירת הריקשה יש שני דברים שאליהם כדאי לשים לב. הראשון הוא כמובן החברה שמייצרת את הריקשה, כיון שבדרך כלל זה מה שיקבע את האיכות שלה והשני הוא לבדוק את המשקל שהיא יכולה לשאת.

 

לסיכום

רכבים תפעוליים הם רכבים שנועדו לצורך העברת מטענים או אנשים למרחקים קצרים. הרכבים הללו בדרך כלל משמשים בשטחיים תעשייתיים, שדות תעופה או שטחים חקלאיים. במקום להוציא כסף על דלק, באפשרותכם להכניס לצי הרכבים שלכם ריקשה חשמלית. הריקשה היא רכב תפעולי עם שלושה גלגלים, וכל מה שאתם צריכים לעשות כדי שהיא תסיע זה להטעין אותה עם חשמל.

אולי יעניין אותך גם