חיפוש

מהו הרכב המהיר בעולם לשנת 2021

שיא חדש פורסם ברחבי העולם- זאת המכונית של חברת SSC  ששברה את כל השיאים והגיע למהירות אסטרונומית של כ – 532 קמ"ש. נשמע מוגזם? הינה כל הפרטים על המכונית הזו.

על הרכב המהיר ביותר בעולם

המכונית של חברת SSC טאוטרה היא מכונית שפותחה לפני כעשר שנים וכבר אז יצאה לשוק עם מהירות מטורפת של כ- 422 קמ"ש. אך לפני שנתיים המכונית הזו עברה כמה שדרוגים משמעותיים שעזרו לה לשבור את השיא המדובר. השיא הקודם שייך ללא אחרת מחברת בוגאטי עם רכבה בוגאטי שירון סופר-ספורט 300 פלוס שהגיע למהירות של 482 קמ"ש שנה לפניה. הרכב המהיר ביותר בעולם לפניה היה הקוניגסג אגרה RS שהגיע למהירות של 447 קמ"ש ב-2017.

מי פיתח את רכב ה-SSC טאורטה ועל המבנה

הרכבים שציינו קודם שייכים לאליטת רכבים בעלי מהירות-על קיצונית בזכות המנועים שלהם שיכולים להכיל יותר מ1,700 כוח סוס. ה-SSC טאורטה עוצבה והומצאה על ידי ג'וזף קסטריוטרה שפיתח את הדגם המשוכלל הזה. קסטריוטרה פיתח גם את הפרארי 599 ועבד לאורך תקופה ארוכה עם חברת מזראטי.

חברת SSC  מצליחה לכבוש שוב את המקום הראשון בתחרות הרכב המהיר בעולם אחרי שעשתה זאת עם רכבה הקודם ה-SSC אולטימט-אירו שכבש את השיא לפני 8 שנים. הטאוטרה שונה ממנו בהרבה ויכולה להגיע לרמות מהירות פרוצות גבולות בגלל הבנייה המדויקת שלה והפיתוח המדהים. לטאוטרה יש תחנת כוח בעלת נפח של 6.9 ליטר ו V8 עם תפוקה של 1,750 כוח סוס, שני מדגשי טורבו ותיבת הילוכים דו-מצמדית בעלת 7 מהירויות. הטאוטרה מגיעה למהירות של 100 קמ"ש רק ב2.5 שניות.

איך בוצעה בדיקת המהירות של הרכב המהיר ביותר בעולם

כדי לבדוק את השיא המודבר, חברת SSC הוציאה את הטאוטרה לנסיעת מבחן במסלול מיוחד בנוואדה עם שופט מספר השיאים של גינס ובה נהג נוהג המרוצים הידוע שנהג בפורמולה 3, הבריטי מרקוב ווב.

המכונית הגיעה למהירות של כ – 484.52 קמ"ש בניסיון הראשון שלה, שזהו השיא הקודם שהראנו לכם למעלה, ורק בניסיון השני שלה, הצליחה המכונית לקבוע את השיא המדויק של 532.93 קמ"ש. את המכונית הזו לא תוכלו להשיג בשום מקום משום שהחברה האמריקאית הוציאה רק 100 עותקים מהסדרה הנוכחית ועוד אין צפי להגדלת הכמות הזו. מחירה של הטאטורה עומד על 1.4 מיליון יורו בלי תופסות כך שבכל מקרה היא לא מתאימה לכל כיס.

בנוסף, להביא מכונית כזו לארץ זה הוא בזבוז רציני משום שלא תהיה באמת אפשרות להגיע למהירויות שהיא מסוגלת אליהן בארץ ואין באמת כבישים מתאימים למכוניות כאלה. או שתתקעו איתה בפקקים ברחבי גוש דן והמרכז, או שתתפתלו איתה בכבישים של הדרום והצפון. הכביש היחידי שיכול להתאים למכונית כזו הוא כביש 90, אך הוא מאוד מסוכן לנסיעה מהירה כזו כי בחלקים נרחבים שלו אין לו מעקה בטיחות או הפרדה בין נתבים מנוגדים. 

אולי יעניין אותך גם