חיפוש

מהו הרכב היוקרתי ביותר בעולם? ומי יכול להרשות לעצמו?

אחת ההוצאות הגדולות ביותר בחיינו היא קניית רכב לבית או לעבודה וכמו שאנחנו מכירים, יש לא מעט אפשרויות לקנייה. אפשר לקנות רכב"חד-פעמי" בכמה אלפים ואפשר להשקיע מאות אלפי שקלים ברכב טוב ואיכותי. אך מה הוא הרכב היקר ביותר בעולם? יצאנו לבדוק, והינה התוצאות.

סוגי הרכבים ועלויות

יש לא מעט סוגי רכבים שיכולים להגיע לסכומי עלות של כמה מיליונים טובים ונמכרים בכמות ממש מצומצמת בעולם. חברות כמו 'למבורגיני' מוציאות כל שנה מכוניות חדישות יותר ויותר הכוללות שכלולים מיוחדים. אז מי יהיו המכוניות היקרות ביותר? אלו מכוניות שנעשות בהזמנה אישית או מכוניות שנמכרות לסלבריטאי (ידוען) כזה או אחר. 

המכונית היקרה ביותר שנמכרה בשנים האחרונות היא הLa Voiture Noire של חברת בוגאטי. המכונית השחורה הזו נקנתה בסכום אדיר של 18.9 מיליון דולר והיא מכילה מנוע עם כ – 1,500 כוחות סוס, 8 שסתומי יניקה ו-16 צילנדרים. המכונית הזו יכולה להגיע ל420 קמ"ש ומאיצה במהירות של 100 קמ"ש ב2.4 שניות.

זהות הקונה של הרכב היוקרתי בעולם

במשך תקופה ארוכה, זהות הקונה הייתה אנונימית ולפי הקולות בשוק נטען שהיא נמכרה לפרדיננד פיך שהיה מנכ"ל חברת פולקסווגן. לאחר 4 חודשים נודע שהקונה האנונימי הוא לא אחר מכריסטיאנו רונלדו, הכדורגלן הנודע.

La Voiture Noire הוא דגם ייחודי שהוכן במיוחד בשביל הכדורגלן המפורסם, שעוצב כגרסה עדכנית ומודרנית יותר לדגם Type 57 SC Atlantic  שעוצב על ידי בנו של מייסד החברה, ז'אן בוגטי.

כריסטיאנו רונלדו רכש את המכונית עוד בשנת 2019 אך קיבל את הרכב באופן סופי רק בשנה האחרונה. זה קרה כי משך בניית הרכב המיוחד הזה התארך ונדרש ביצוע של הרבה בדיקות וטסטים לאבטיפוס שבנו.  

על חברת בוגאטי

בוגאטי כבר שנים רבות מוכרות רכבי יוקרה והמכונית הקודמת שנמכרה באותם סדרי גודל היא הבוגאטי אטלטניק שהוא רכב יוקרה בעל עיצוב מיוחד שמזכיר את המכוניות הישנות של שנות ה60–70. דגם זה מבוסס על הקונספט של Aerolithe של תפר עליון שמהווה אלמנט עיצובי מעניין. מכונית זו נמכרה כמעט פי שניים מהמכונית של רונאלדו, בסכום ענק של 30 מיליון דולר על ידי מוזיאון למכוניות יוקרה בצרפת. הרכב היה שייך לד"ר פיטר וויליאמסון שהתמחה באספנות של רכבי יוקרה.   

מי יכול לקנות אותם?

אז כמו שאנחנו רואים המכוניות הללו לא בנויות עבור כל אחד ונדיר שתמצאו מכוניות יוקרה אצל אנשים "רגילים".  רכבים כאלו תמיד בנויים בהכנה מיוחדת לפי בקשות ספציפיות. רכבי היוקרה שנמכרים לקהל רחב יותר (יחסית), הם רכבי הלמבורגיני שמחירם אמנם יקר מאוד אבל הרבה פחות יקר ממכוניות בהזמנה אישית.

לסיכום ישנן מספר רכבי יוקרה יפים ומרשימים שנמצאים ברחבי בעולם. אם תראו אחד כזה, סביר להניח שיושבת (ואולי גם נוהגת) בו איזה דמות מפורסמת כזו או אחר. תשקלו אולי כדאי להציץ פנימה…. ותספרו לחברה.

אולי יעניין אותך גם