חיפוש

מדוע חשוב להתמגן על אופנוע, ואיך עושים את זה נכון?

רכיבה על אופנוע היא חוויה מלאת אדרנלין, בין אם מדובר בנסיעה שגרתית על הכביש או טיול אקסטרים בשטח. הרכיבה באוויר הפתוח מול הרוח והשטח היא גם היתרון הגדול באופנוע אך גם הסכנה המרכזית שבו. מדוע בעצם חשוב להתמגן בזמן רכיבה על אופנוע, ומה הציוד הנדרש לכך? 

ציוד מיגון – למה זה חשוב?

בשונה מנהיגה על רכב ארבע-גלגלי, לאופנוע אין מערכות ומנגנוני בטיחות שיגנו על הרוכב בעת תאונה. חגורת הבטיחות, כריות האוויר, בלם החירום ומערכות בלימה מתקדמות הנמצאות ברכבים השונים לא קיימות באופנועים וקטנועים, מה שהופך את הרוכב לפגיע הרבה יותר בזמן תאונה או פגיעה, גם בכביש וגם בשטח. נוסף לכך, רוכבי אופנוע תופסים פחות מקום על הכביש, מה שהופך אותם לפחות בולטים ומסכן אותם יותר מאשר נהגי המכוניות. 

תאונת אופנוע עלולה להיות קטלנית, בעיקר כשמדובר במהירויות גבוהות. החלקה, התהפכות או תאונה עם רכב הם רק חלק מהמקרים שעשויים לסכן את הרוכבים על הכביש, וחשוב להתמגן ככל הניתן במטרה למנוע פגיעות חמורות ומסכנות חיים. 

הכל בראש

אביזר המיגון המוכר והנפוץ ביותר בקרב רוכבי אופנוע הוא כמובן קסדת המיגון. הקסדה מהווה סמל סטטוס של ממש, אך לצד העיצוב, בידוד הרעשים והמשקל – לקסדה תפקיד חשוב במיוחד במיגון הרוכב על הכביש והיא לא פחות מהכרחית לכל רוכב. טווח המחירים של קסדות אופנוע נע סביב כמה מאות לכמה אלפי שקלים, תלוי הסוג והמותג. 

מעיל

לצד הקסדה, מעיל רכיבה גם הוא מהווה ציוד מיגון חשוב ומשמעותי. למעיל הרכיבה מיגון מובנה בכתפיים, בגב ובמרפקים ובמקרה של תאונה הוא יבלום את הפגיעה או הנפילה ויוריד את מידת הנזק. ישנם מגוון מעילים – גם כאלו המתאימים למזג אוויר חם וקיצי, עמידים במים ובעלי מאפיינים אוירודינאמיים שמסייעים בזמן הרכיבה. 

מגני ברכיים

בין אם רכבתם על אופניים כילדים ובין אם על אופנוע כבוגרים – נפילות נוטות לפגוע קודם כל בברכיים. פגיעה בברך עשויה להוביל לנזק בלתי הפיך לרוכב ולכן חשוב מאוד להגן על הברכיים בזמן הרכיבה. מגני הברכיים מאפשרים הגנה מקסימלית תוך טווח תנועה נוח ורחב, ועלותם 

כמו כפפה ליד

אמנם מדובר באביזר שהוא יותר נוח ופרקטי ופחות מגן, אך גם לכפפות הרכיבה יש השפעה בעת תאונות, נפילות או היתקלות בחפצים שונים. הן מגנות על כף היד מחיכוכים ופציעות, ובעיקר מנזקי מזג אוויר, קור ויובש. גם כאן ישנם סוגים רבים המתאימים למצבי מזג אוויר שונים או לרמות הגנה שונות. 

לסיכום

אמצעי מיגון הם הכרחיים בעת רכיבה על אופנוע. אמנם רוכבים רבים יצטיידו במיגון חלקי, הכולל בראש ובראשונה קסדת מגן ולעתים גם מעיל או מגנים אחרים, אך מומלץ לרכוש ציוד מיגון מלא ואיכותי – שעשוי להציל את חייכם במקרה של תאונה, ולמזער את הנזק הפיזי שעלול להיגרם לכם. הקפידו לבחור ציוד שיהיה לכם נוח ויהיה עמיד במצבים שונים, והעיקר – סעו בזהירות. 

אולי יעניין אותך גם