חיפוש

כמה עולה שיעור נהיגה וכמה שיעורים צריך כדי לגשת לטסט?

לפני חמש שנים, חברת טכנולוגיה גדולה הכריזה שהיא קרובה מאוד לשיווק מכוניות שנוהגות בעצמן. לא מעט בני נוער חשו באותה התקופה, שהם הולכים להיות הראשונים בעידן חדש, עידן בו לא צריך לעבור טסט בשביל לנהוג ברכב. אולם, הצהרות לחוד ומציאות לחוד. המדינה היחידה כיום שניתן למצוא בה רכבים אוטונומיים היא ארצות הברית, וגם בה הדבר נמצא בשלבי תכנון ופיתוח.

לכן, אם אתם רוצים לעלות על ההגה – אתם חייבים להצליח את המבחן התיאורטי, לעבור שיעורי נהיגה ולגשת לטסט (וכמובן לעבור גם אותו). אבל כמה עולה שיעור נהיגה? וכמה שיעורים צריך כדי לגשת לטסט? ואיך לבחור מורה נהיגה? שאלנו את המורים של 'שרייבר לימוד נהיגה' וחזרנו עם תשובות.

 

כמה עולה שיעור נהיגה

שיעור נהיגה הוא שירות לכל דבר. וכמו כל שירות – גם הוא עולה כסף. כמו כל מרבית השירותים בשוק החופשי, גם בתחום לימוד הנהיגה יש תחרות בין מספר שחקנים. במקרה הזה, השחקנים הם בתי הספר השונים. התחרות בין בתי הספר על הלקוחות, מובילה להורדת מחירים, שיווק מבצעים ומאבק על גיוס המורים הטובים ביותר. שיעור נהיגה ממוצע עולה בין 180 ש"ח לבין 220 ש"ח.

 

כמה שיעורים צריך כדי לגשת לטסט

הבטיחות של האזרחים, חשובה למדינת ישראל. לכן, היא מחייבת שכל תלמיד ותלמידה יעברו לפחות 28 שיעורים, כשכל שיעור אורך לפחות 40 דקות. יכול להיות שתרגישו שאתם מוכנים לעבור טסט כבר בשיעור ה-20. למעשה, יכול להיות שאפילו המורה שלכם יאמר לכם שזה המצב. ובכל זאת, עדיין יהיה עליכם להשלים את מכסת השעות הקבועה בחוק בשביל לגשת לטסט.

כדי להעריך את סיכויי ההצלחה שלכם בטסט, מורה הנהיגה שלכם יגיש אתכם לטסט פנימי. במסגרת טסט פנימי יבחן אתכם מורה אחר מבית הספר לנהיגה שאתם לומדים בו. כל המורים מכירים את הנהלים, כך שהם יוכלו לזהות את נקודות החולשה שלכם. על נקודות החולשה הם יספרו למורה שלכם, שיעבוד איתכם עליהן עד הטסט האמיתי.

 

איך לבחור מורה נהיגה

קודם כל, חשוב שתדעו שיש גם מורות לנהיגה. אם אתם או אתן חוששות משהייה ממושכת בכלל קטן ומבודד עם גבר זר, יכול להיות שיותר יתאים לכם לחפש מורָה. בנוסף, המורה שאתם מחפשים חייב להיות מותאם למזג שלכם. אם יש לכם "פתיל קצר", אתם צריכים מורה שידע להכיל את זה. אם אתם חוששים מאוד מכל תנועה חדה בכביש, אתם צריכים מורה עם אורך רוח. כל אחד לפי צרכיו.

 

סיכום

לסיכום, הוצאת רישיון נהיגה הוא תהליך שלוקח לא מעט זמן ודורש השקעה של סכום נכבד של כסף. יחד עם זאת, רישיון נהיגה מאפשר לכם חופש תנועה, ומשלב אתכם בעולם המבוגרים. בחרו מורה לנהיגה שמתאים לצרכים הנפשיים שלכם כמו חרדה או טמפרמנט.

שיעור נהיגה

אולי יעניין אותך גם