חיפוש

כיצד מתפעלים עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי

תיבת ההודעות שלנו התמלאה לאחרונה בבקשות שנוגעות לעמדת הטענה ביתית לרכב חשמלי. המוצר החיוני הפך להיות חלק בלתי נפרד מבתיהם של רבים. כך שנוצרה התעניינות בנושא. אנחנו החלטנו להקשיב לבקשות הגולשים שלנו ולהוציא סדרת מדריכים שתעסוק בנושא. בכל פעם נענה על שאלה נפוצה אחרת ונעשה סדר. הפעם, יצאנו לבדוק איך מתפעלים את עמדת הטעינה וחזרנו עם כל המידע שאתם צריכים לדעת בנושא.

 

בואו נכיר תחילה את סוגי עמדות הטעינה

מי מכם שמתכננים לקנות עמדת טעינה ביתית, צריכים לדעת תחילה כי יש כמה סוגים נפוצים של עמדות מסוג זה. בדקנו את העניין וגילינו שמדובר בעמדות שההתקנה שלהן צריכה להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך, כך שכדאי שתדעו זאת ולא תנסו חלילה להתקין באופן עצמאי. הנה העמדות הללו:

  1. עמדת טעינה מהירה
  2. עמדת טעינה רגילה

עמדת טעינה מהירה היא כזו שמבוססת על זרם חשמלי שמועבר באופן ישיר אל הרכב. כך שבעצם, מתאפשר להטעין את הסוללה באופן מלא תוך 40 דקות! עמדת טעינה רגילה מתאימה לכל סוגי הרכבים החשמליים שקיימים כיום והיא מבוססת על זרם חשמלי נמוך יותר. לכן, הטעינה שלה מתבצעת באופן איטי. הסוללה יכולה להגיע אל טעינה מלאה תוך 7 שעות לערך.

טעינת רכב חשמלי

איך מתפעלים את עמדת הטעינה? – שלב ההתקנה

בשלב הראשון עליכם לדעת איך בכלל מתקינים עמדות טעינה לרכב חשמלי בבית. כאמור, מדובר בהליך שצריך להתבצע אך ורק על ידי חשמלאי שעבר הכשרה בתחום זה. ראוי לציין כי הליך ההתקנה מורכב מכמה שלבים שיש ליישם בקפידה:

  1. סיור מקדים במקום שיאפשר לראות את מקומות ההתקנה האפשריים
  2. התקנה של העמדה והוספת מפסק חדש ללוח החשמל

רק לאחר שיתבצעו ההליכים הללו, ניתן יהיה לעשות שימוש יום יומי תוך הטענה של הרכב שלכם באמצעות עמדת טעינה ביתית.

 

איך מתפעלים את עמדת הטעינה? – שלב ההטענה

מי מכם שחוששים להתמודד עם הטענה מורכבת יכולים להיות רגועים. שכן, הליך ההטענה הינו פשוט למדי והוא מזכיר את הליך ההטענה של המכשיר הנייד שלנו שכולנו מכירים מקרוב. אם ברצונכם להטעין את הרכב, עליכם פשוט לחבר את כבל ההטענה אל השקע שנמצא ברכב ולהמתין להטענה מלאה.

טעינת רכב חשמלי

טיפ להתקנה נכונה

חשוב מאוד שתשימו לב כי אתם יוצרים קשר עם חשמלאי מוסמך שיש לו ניסיון רב בהתקנה של עמדות טעינה ביתיות לרכב. עליכם להימנע מקבלת שירות על ידי מי שאין להם ידע בנושא. שכן, הדבר עשוי לסכן אתכם ואת הנוכחים במקום.

 

לסיום

עד כאן המדריך שאפשר לכם להכיר מקרוב את התפעול הפשוט של עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי. בשלב זה יש בידיכם את האינפורמציה הדרושה, כך שנותר לכם רק ליישם ולהיות בטוחים בכך שתוכלו להטעין את רכבכם בקלות ובמהירות.

טעינת רכב חשמלי

אולי יעניין אותך גם