חיפוש

שלב אחר שלב: כיצד לנקות ולחטא את המזגן שלך בבטחה

מזגנים הופכים את החיים שלנו לנעימים יותר, ועבור אנשים מסוימים – חיים ללא מזגן הם פשוט בלתי אפשריים. אותן מערכות מיזוג שדואגות לנו, זקוקות לתחזוקה תקופתית כדי למנוע בעיות והפתעות בלתי רצויות. בעוד חלק מהאנשים בוחרים להזמין אנשי מקצוע מתחום המיזוג לטובת שירותי תחזוקה, ניקוי ושטיפת מזגנים, אחרים בוחרים לעשות זאת בעצמם. במאמר הבא נעזור לכם להבין שלב אחר שלב: כיצד לנקות ולחטא את המזגן שלך בבטחה. קריאה מועילה!

 

מדוע חשוב לנקות את המזגן שלנו

ניקוי תקופתי של המזגן שלנו הוא חשוב, ומאפשר לנו לשמור על יעילותו בצורה הגבוהה ביותר. מעבר לכך, שטיפה, ניקוי וחיטוי של מערכת המיזוג שלנו מעניקה לנו אוויר נקי יותר, ושומרת על בריאותנו ובריאות שאר תושבי הבית. סימנים כמו ריח רע מהמזגן או צריכת אנרגיה גבוהה, יכולים להעיד שנדרשת שטיפת המזגן.

שטיפת המזגן

שלב אחר שלב: כיצד לנקות ולחטא את המזגן שלך בבטחה

 

שלב 1: כבו את החשמל

לפני שתתחיל ובמשימות ניקיון או תחזוקה, חשוב לכבות את החשמל למזגן. ניתן לעשות זאת על ידי כיבוי היחידה מלוח החשמל הראשי או שימוש במתג ההפעלה הייעודי הממוקם ליד המזגן.

 

שלב 2: הסירו אבק ופסולת

התחילו בהסרת הכיסוי החיצוני או הסורג של המזגן. השתמש במברשת רכה או שואב אבק עם מברשת מצורף כדי להסיר בעדינות אבק ופסולת רופפים מהמשטח, כולל פתחי האוורור ולהבי המאווררים. הקפד לא לפגוע ברכיבים עדינים כלשהם במהלך תהליך זה.

שטיפת המזגן

שלב 3: נקה או החלף מסנני אוויר

מסנני אוויר ממלאים תפקיד חיוני בלכידת אבק, אלרגנים וחלקיקים אחרים הנישאים באוויר. בהתאם לסוג המזגן, ייתכן שיש לכם מסננים לשימוש חוזר או חד פעמי. אם אלו מסננים לשימוש חוזר, הסירו אותם ושטפו אותם במים וסבון עדינים. הניחו להם להתייבש לחלוטין לפני ההתקנה מחדש. אם מדובר במסננים חד פעמיים, החליפו אותם בחדשים לפי המלצת היצרן.

 

שלב 4: נקה את ניקוז הקונדנסט

ניקוז הקונדנסט אחראי על פינוי עודפי מים מהמזגן. עם הזמן, הוא יכול להיסתם בלכלוך ופסולת, מה שמוביל לנזילת מים. השתמשו בתערובת של מים וחומץ או אקונומיקה כדי לנקות את ניקוז הקונדנסט. שפכו בעדינות את התמיסה לקו הניקוז והניחו לה לשבת כמה דקות. לאחר מכן, שטפו את הניקוז במים נקיים כדי להסיר את כל הפסולת שנותרה.

 

שלב 5: חיטוי עם פתרון מתאים

כדי לחטא את המזגן, הכינו תמיסה של מים וחומר חיטוי עדין. אתם יכולים להשתמש בתערובת של מים ומי חמצן או מים וחומץ למטרה זו. הרטיבו מטלית נקייה או ספוגה בתמיסה ונגבו את המשטחים הפנימיים של המזגן, כולל הסלילים, פתחי האוורור ולהבי המאווררים. שימו לב במיוחד לאזורים המועדים לעובש כגון סליל המאייד ומחבת הקונדנסט. הקפידו להגיע לכל האזורים הנגישים ולהסיר כל לכלוך.

שטיפת המזגן

אולי יעניין אותך גם