חיפוש

כמה כסף תוכלו לחסוך בעזרת דלקן אוניברסלי?

ציי רכב רבים משתמשים כיום בהתקני דלקן. התקן זה ממוקם בתוך הרכב ומטרתו להקל את התשלום בתחנת הדלק וכן להביא לחסכון במחירי הדלק. ישנן רשתות דלק רבות אשר בוחרות להעניק הטבות משמעותיות ללקוחות המצוידים בדלקנים. בעבר, חברות הדלק היו נוטות להסכים למתן הנחות בתדלוק רק למי שמחזיק דלקן המשויך לה בלבד. כיום, השימוש בדלקן אוניברסלי הולך ומתרחב.

 

מהו דלקן אוניברסלי?

כאמור דלקן הינו התקן המצוי בפתח מיכל הדלק שתפקידו לייתר את הצורך בתשלום בכל תדלוק. משאבת הדלק למעשה מזהה את התקן הדלקן ומאפשרת תדלוק ללא העברת כרטיס אשראי או תשלום למתדלק.

אם בעבר חברות היו מעניקות הנחות רק למי שהחזיק דלקן המעניק להן בלעדיות בתדלוקים, כיום מרבית החברות מוותרות על דרישה זו ומסכימות למתן הנחות גם לבעלי דלקן אוניברסלי. מדובר בחיסכון אדיר של זמן, מפני שאין עוד צורך לחכות לתדלק בתחנת דלק של חברה ספציפית, וכן אין עוד צורך בתשלום בכל כניסה לתחנת דלק. עבור מי שמתדלקים באופן תכוף, מדובר בחיסכון משמעותי של זמן.

 

כוחה של התחרות

עד לפני כשנתיים השיוך בין התקן הדלקן לתחנת הדלק היה אוטומטי. כיום, אין עוד צורך להתחייב לחברת דלק אחת על מנת להתקין דלקן, וניתן להנות מיתרונות הדלקן ולתדלק בכל תחנה שתרצו. באופן מעשי, כוחו של הדלקן הוא בחסכון בעלויות של מי שמשתמשים ברכבם שימוש שאינו שימוש פרטי רגיל אלא שימוש מוגבר.

כלומר, היכולת לחסוך באופן משמעותי בהוצאות באמצעות התקן דלקן נגזרת מהיקף הנסיעות והשימוש בדלק. ככל שהיקף השימוש בדלק גדול יותר כך הצידוק להתקנת התקן דלקן צומחת. מובן כי יש לשלם עבור התקנת ההתקן.

 

חשבו על סוג הרכב

מעבר להיקף הנסיעות, יש מקום לשקול את כדאיות ביצוע התקנת דלקן אוניברסלי על בסיס סוג הרכב בו אתם משתמשים. כיום ישנם רכבים אשר צריכת הדלק שלהם היא כה נמוכה עד שהתקנת דלקן עשויה להיות בלתי משתלמת גם עבור מי שעושים ברכבים מעין אלו שימוש מוגבר. עם זאת, זהו אינו המצב הרווח. לכן, ערכו בדיקה של מספר הקילומטרים וצריכת הדלק הממוצעת של רכבכם וכן את עלות ההתקן על מנת להבין את גובה החיסכון.

 

תנו ערך לנוחות

בעשותכם חישוב זה, נכון יהיה אילו תיקחו בחשבון גם את מחיר הנוחות. חישבו על הסיטואציות בהן נאלצתם להמתין לבואו של מתדלק באפיק השירות המלא או לפעמים בהם נאלצתם לגשת אל דלפק התשלום על מנת לפתוח את משאבת התדלוק.

כיום, בעידן בו ניתן דגש רב לנוחות השימוש, דלקן אוניברסלי ימקסם את הנוחות שלכם בכל הקשור לתדלוק הרכב. אין עוד צורך להמתין לתשלום או לגשת לדלפק. בנוסף, עם התקן אוניברסלי אינכם עוד מוגבלים לחברת דלק אחת.

 

דלקן ברכב

אולי יעניין אותך גם