חיפוש

השכרת מיניבוס – איך לבחון שזה בטוח

אם יש משהו אחד שמשותף לכל הישראלי, הוא שאנחנו לא אוהבים לצאת פראיירים. בו זמנית, ניתקל בחיינו או שנתקלנו בעבר בעסקים שניסו להונות אותנו או "לעקוץ" אותנו במחיר ובמוצר. כשזה מגיע להשכרה של רכבים לאירועים או טיולים, כמו המיניבוס, אפשר ליפול לא רק במחיר, אלא בתקינות הכלי ובטיחות הנוסעים.

בקטע זה נסביר לכם איך עושים את זה נכון, וכמה שההגדרה "בטוח" בנוגע להשכרה היא רחבה יותר ממה שאתם חושבים.

 

עמידה בתקנים ובטיחות

כל עסק של ההשכרת מיניבוסים ושירותי הסעות חייב להחזיק ברישיון עסק. מעבר לרישיון זה, על כל מיניבוס לעבור בחינה חודשית ולקבל אישור תקינות חודשי ממשרד התחבורה. בנוסף על כל אלו, זכותם המלאה לדרוש ולראות רישיון נהיגה תקין של הנהג הפוטנציאלי שלכם לאותה התקופה. על כל אלה! במעמד חתימת החוזה על השכרת המיניבוס, עליכם לבדוק שחברת ההשכרה מכסה ומבטחת את הנוסעים. אל תתביישו, תתעקשו!

 

ממד השירות

דרך נוספת לבחון את תקינות החברה ולצבור ביטחון בשירות שאתם מזמינים הוא לבחון את הממשק שיש לכם ואת תקינות התקשורת. בממצבים רבים, חברה שמתקשה לענות ללקוחותיה יכולה להיות בעלת אופי מתחמק, ומי  מאיתנו לא חושד בדבר כזה? ניתן להבין הרבה על בנאדם רק מלדבר איתו, שלא נדבר על חשיבותו של רושם ראשוני במהלך מתן שירות בתוך שוק תחרותי. מידיות, שקיפות ונגישות הם סממנים חיוביים לתקינות החברה בזמן שאי – זמינות, מענה אגרסיבי והתמקחות יכולים להעיד על ההפך הגמור.

 

נסיעות לילה – מדד לבטיחות

אחד הגורמים שמטים את מחיר ההשכרה וגם משפיעים על בטיחות הנסיעה ובריאות הנוסעים היא שעות הלילה. בחיבור גורם זה ביחד עם תנאי דרך משתנים, טעות אחת של הנהג יכולה להיות קריטית, במיוחד בחודשים האחרונים. בתופה האחרונה התפרסמו בחדשות כתבות על נהגי אוטובוס ומיניבוס שהיו מעורבים בתאונות דרכים. בדיקת רקע לנהג ולאמת שהוא אכן כשיר לנהיגה, גם בשעות הקשות יותר, היא גורם בטיחותי שחובה עליכם לוודא מול חברת ההשכרה.

 

מחיר – למה "בטוח"?

המחיר עבור השכרת מיניבוס יכול לתת לכם קנה מידה לרמת התקינות של החבר הממנה תשכירו את שירותיה. לכל חברת השכרת רכב, בין עם ליסינג ובין עם השכרת מיניבוסים, יש תעריפי השכרה יומיים שיכולים להשתנות בהתאם לקילומטרז' צפוי, תנאי דרך, כמות הנוסעים ועוד גורמים נוספים. שלא נדבר על שעות הנסיעה הצפויות, בטח ובטח שאם מדובר במרכז הארץ או בכבישים החשוכים של אזורי הפריפריה.

 

רמת האבזור

מעבר לאביזרים השונים שמקלים על הנסיעה ומשפרים את הנוחות במיניבוס, אבזור בטיחותי הוא גורם חובה שאי אפשר לצאת לדרך בלעדיו. תקינות של חגורות הבטיחות ויציבות המושבים, בצירוף עם תעודות התקינות של הבדיקה החודשית יוכלו לאמת לכם שהכלי אכן תקין ובטוח לנסיעה.

השכרת מיניבוס – איך לבחון שזה בטוח

אולי יעניין אותך גם