חיפוש

הרכב נתקע בבור? כך תצאו מזה

כל אחד מאתנו מתמודד לעיתים עם תרחישים לא צפויים שמצריכים התנהלות מהירה ונכונה. עובדה זו גרמה לנו להעלות לרשת סדרת מדריכים שתעסוק בנושא ותציג בכל פעם תרחיש לא צפוי ואת הדרך הנכונה להתנהלות בו. מדריך זה הינו הראשון בסדרה, והפעם תגלו מה עליכם לעשות לאחר שהרכב שלכם נתקע בתוך בור. הישאר כאן ותהיו בטוחים שיהיו בידיכם את הכלים הדרושים להתנהלות עם המצב המעיק.

 

קודם כל – תשתמשו באמצעי בטיחות

סביר להניח ששמעתם לא פעם על תאונות שאירעו לאחר שנהגים נתקעו בבור ועצרו לצד הדרך באופן שאינו בטיחותי. זו אחת הסיבות שהובילה אותנו לכתיבת מדריך זה, כדי להעלות את המודעות בכל הנוגע להתנהלות נכונה ובטוחה בעת הצורך. נסביר שתצטרכו לבצע את הפעולות הבאות מיד לאחר שתגלו שנתקעתם בבור:

  1. תדוממו את המנוע
  2. תלחצו על משולש האזהרה שיאותת על מצוקה
  3. תבדקו את מצב התנועה מסביבכם
  4. צאו מהרכב רק לאחר שהכביש יתפנה
  5. עמדו בצד הדרך, הרחק מהכביש

רק לאחר שתבצעו את פעולות אלה, תוכלו לעבור לשלב הבא.

תבררו פרטים על שירותי הובלה באמצעות מנוף

הימנעו מיצירת קשר עם חברה אקראית שמספקת שירותי גרירה או הובלה באמצעות מנוף. שכן, יש כל מיני חברות כאלה ומעטות הן החברות שמספקות שירות אדיב ומקצועי. נמליץ לכם להקדיש כמה רגעים לחיפוש קצר אחר חברה שנחשבת לשם דבר בתחום.

תוכלו לעשות זאת תוך קריאת חוות דעת שנכתבו ברחבי הרשת (למשל, בפורומים של מכונאות, בלשונית הביקורות של גוגל וכו'). שימו לב, אם אתם קצרים בזמן וחשוב לכם לבחור נכון, תוכלו פשוט ליצור קשר עם נציג מטעם חברת מנופי גוש עציון שידועה כטובה ביותר.

 

תספקו פרטים מדויקים לגרר

יצרתם קשר עם חברת הגרירה? מצוין! זה הזמן לספק את הפרטים המדויקים ביותר אודות מיקומכם. שכן, מידע שגוי עשוי להוביל את המחלץ לנקודה אחרת ולהאריך את זמן ההגעה. נמליץ לשלוח מיקום באמצעות אפליקציה ייעודית, כדי שתוכלו להיות בטוחים בכך שהמחלץ יגיע למקום הנכון מבלי לטעות בדרך.

 

תיידעו קרובי משפחה או חברים אודות המצב

חשוב שתזכרו שיש אנשים בבית או במשרד שמחכים לכם. לכן, נמליץ ליצור עמם קשר טלפוני או לכתוב הודעה קצרה שתיידע אותם אודות המקרה. כך הם יוכלו לדעת מהי הסיבה שהובילה לעיכוב ולגלות סבלנות. כדאי לעשות זאת מיד לאחר סיום השיחה עם המחלץ, כדי להימנע ממצב שבו תישארו ללא סוללה לצד הכביש.

 

מילים אחרונות לסיום

עד כאן המדריך החכם שהציג בפניכם את ההתנהלות הנכונה שצריכה לבוא לידי ביטוי במידה והרכב שלכם נתקע בתוך בור. כעת אתם יודעים מה תצטרכו לעשות בכל שלב, כך שנותר לכם רק ליישם את המידע שהוצג לעיל ולהתנהל בביטחון בסיטואציה המורכבת.

מכונית תקועה בבור

אולי יעניין אותך גם