חיפוש

החלפת מצבר האם ניתן לעשות זאת באופן עצמאי

החלפה של מצבר היא אחת הפעולות הכי שכיחות בעולם הרכב. המצבר הוא למעשה הסוללה של הרכב, והוא אחראי על תפעול מערכות שאמורות לפעול גם כאשר המנוע כבוי. הטעינה של המצבר מתבצעת על ידי המונע, והוא אמור לאגור מספיק אנרגיה שתאפשר לו להפעיל את אותן מערכות לזמן. כאן נעזור לכם להבין האם אתם יכולים לבצע את החלפת המצבר בכוחות עצמכם. 

 

החלפת מצבר

המיקום של המצבר הוא בקדמת הרכב סמוך למנוע. המצבר מחובר אל המנוע בצורה שמאפשרת זרימת אנרגיה בין שניהם. אם יש לכם תקלה במצבר, החלפת מצבר בראשון לציון עד הבית ישמחו להעניק לכם שירות של החלפת מצבר, גם אם הרכב שלכם לא יכול לזוז מהמקום שלו. החלפה של מצבר היא לא פעולה מאוד מורכבת, מה שגורם לחלק מהאנשים לבצע אותה בכוחות עצמם.

החלפת סוללה

האם ניתן לעשות את זה לבד

לשאלה הזו אין תשובה ברורה. מצד אחד, החלפה של מצבר בהחלט יכולה להתבצע גם בלי ציוד מיוחד, ולמעשה כל אדם עם ידיים טובות יכול להחליף את המצבר בכוחות עצמו. למרות שמדובר על משהו אפשרית, לא בטוח שזו האפשרות הנכונה לבחור בה אם אתם רוצים לשמור כמה שיותר טוב על הרכב שלכם.

החלפה של מצבר לבד עלולה להוביל לתקלות שונות בחיבורים שלו למנוע. הסיבה המרכזית בגינה אנשים בוחרים להחליף את המצבר בכוחות עצמם היא המחיר של החלפת מצבר, אבל יכול להיות שזו עדיין לא סיבה מספיק טובה.

 

כמה תעלה לנו החלפת מצבר

החלפה של מצבר קלאסי היא משהו שאמור לעלות לכם בין 400 ל650 ₪, הכל תלוי כמובן בסוג המצבר ובזמן העבודה שההחלפה לקחה. אם המחיר הזה נראה לכם יקר, יש כמה דברים שיכולים להוריד את העלות.

 

איך אפשר להוריד את עלות ההחלפה

הדבר הראשון שמאפשר לכם לחתוך בצורה משמעותית את העלות שחלפת המצבר זה החלפה למצבר משומש. ישנם מצברים משומשים במצב נהדר שיכולים להחזיק לא מעט זמן ברכב שלכם. בנוסף, נסו ללכת על מצבר קלאסי שאמנם תוחלת החיים שלו היא קצרה יותר, אך המחיר שלו יהיה נמוך יותר מאשר זה של מצברים מתקדמים.

 

איך לשמור על המצבר לאורך זמן

הדרך הנכונה לשמור על המצבר לאורך זמן היא למעט עד כמה שאפשר בהפעלה של המערכות שהמצבר מפעיל בזמן שהרכב מכובה. הפעלה של אותן מערכות תגרום לפריקה של המצבר, ובסופו של דבר גם יכולה להוביל להשבתה מוחלטת שלו.

 

לסיכום

המצבר הוא אחד הרכיבים הכי חשובים ברכב ובלעדיו פשוט לא נוכל לנסוע. למרות שאתם יכולים להחליף את המצבר בכוחות עצמכם, החלפה מקצועית היא דבר בטוח יותר. אם המחיר של ההחלפה הוא זה שמרתיע אתכם, תמיד תוכלו להחליף את המצבר הישן במצבר משומש מה שיוריד משמעותית את העלות.

החלפת הסוללה

אולי יעניין אותך גם