חיפוש

האם עדיף ביטוח קבוע או ביטוח לפי נסיעה?

ביטוח חובה הוא חלק בלתי נפרד מרשימת ההוצאות של בעלי רכבים פרטיים, אבל גם אותו אפשר לבחור בהתאמה אישית לאופי השימוש, התקציב והצרכים. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין ביטוח קבוע לבין ביטוח לפי נסיעה, ונבין למי מתאימה כל פוליסה

בחירה נכונה של ביטוח רכב היא משימה מורכבת יותר מכפי שנהוג לחשוב. קודם כל, יש הבדל בין המאפיינים והעלויות של ביטוח חובה לעומת ביטוח מקיף. שנית, כל חברת ביטוח מציעה מגוון רחב של פוליסות שמתוכן צריך לבחור. מעבר לכך, עלות הביטוח מושפעת משורה ארוכה של פרמטרים ובהם גיל הנהג, סוג הרכב, נפח המנוע וכן הלאה.

אחת ההתלבטות העיקריות של בעלי רכבים פרטיים היא כיום בין ביטוח קבוע לבין ביטוח לפי נסיעה. על פניו, עצם האפשרות לרכוש ביטוח לפי נסיעה היא חידוש מרענן: אם לא נוסעים, לא משלמים. אבל כאשר נכנסים לעובי הקורה, מגלים שזה לא מתאים לכל אחד.

ביטוח לפי נסיעה: מתאים למי שנוסע קצת

היתרון הכי גדול של ביטוח לפי נסיעה, או במילים אחרות לפי מספר קילומטרים, בא לידי ביטוי אצל מי שנוסע מעט. אם נוסעים מרחקים קצרים מדי יום כמו למשל רק לעבודה או רק לסידורים בסיסיים, יכול להיות שזה יהיה ביטוח משתלם מאוד. אבל אם נוסעים קצת יותר מהרף המקסימאלי שנקבע על ידי חברת הביטוח, התוצאה תהיה גידול בסל ההוצאות המצטבר.

במילים אחרות, צריך להביא בחשבון גם את האינטרס של חברת הביטוח. בגלל שאין ארוחות חינם, הכי חשוב לבדוק כל פוליסה ביחס לאופן שבו עומדים להשתמש ברכב. לכן ביטוח שמתאים לאחד לא בהכרח יתאים לאחר, מה גם שיש המון מקום לגלות גמישות.

ביטוח קבוע: ללכת על בטוח

היתרון של ביטוח קבוע הוא שיודעים טוב מאוד כמה משלמים כל חודש. כאן אולי הסכום ההתחלתי יהיה מעט גבוה יותר, אבל גם לא יהיו הפתעות. זה ביטוח שלא מגביל את הנהגים, הוא מתאים גם לרכבים משפחתיים וגם לרכבי שטח וניתן לשלב אותו יחד עם ביטוח מקיף וצד ג' בפוליסה בהתאמה אישית.

ביטוח קבוע שאינו לפי מספר קילומטרים מתגלה כבעיה בתקופות שבהן כמעט לא יוצאים מהבית. למעט הקורונה שהייתה ללא ספק יוצאת דופן, רצוי להביא בחשבון עוד נסיבות כאלה ולשקלל אותן במערכת השיקולים הרחבה.

כך תדעו מה מתאים לכם

החדשות הטובות הן שהכנת שיעורי בית של כמה דקות בלבד אמורה לסייע עם בחירת פוליסת ביטוח בהתאמה אישית. בשביל לדעת מה מתאים לכם, אתם לא צריכים יותר מאשר להשוות בין פוליסות ביטוח רלוונטיות. כמו כן, ניתן להיעזר במידע שמופיע באתר משרד האוצר ולבחור גם פוליסת ביטוח רכב וגם חברת ביטוח לפי מדדי שירות אובייקטיביים. 

אולי יעניין אותך גם