חיפוש

האם מותר לנהג חדש לשכור רכב?

אז הוצאתם רישיון אחרי עמל רב, במטרה לראות מקומות חדשים, לטייל, לנסוע בנוחות ללא הסתמכות על התחבורה הציבורית ועוד. עם זאת, כנראה כבר יצא לכם להבין כי לפעמים, כשאתם נהגים חדש, יש קושי להשיג רכב. לא תמיד הרכב של ההורים זמין ולא כל אדם יכול בגיל כה צעיר לקנות לעצמו רכב פרטי.

לכן, באופן טבעי אתם מעוניינים לשכור רכב. עם זאת, לא תמיד הדבר כה פשוט. זאת, מכיוון שחברות השכרת רכב רבות לא מאפשרות השכרה לנהגים חדשים ואפילו לא צעירים. אנחנו כאן כדי לפרט לכם הכל על השכרת רכב לנהגים חדשים.

 

איך ניתן לקבל רישיון נהיגה?

ראשית, אחד מהשלבים הראשונים לצורך קבלת רישיון הוא מעבר תאוריה. ככלל, לא חייבים לעשות תאוריה לפני השיעור הראשון, עם זאת – מכיוון שניתן לגשת למבחן התאוריה כבר בגיל 15 וחצי. לאחר מכן, ניתן להתחיל לימודי נהיגה כבר החל מגיל 16 וחצי.

במידה שאתם זריזים ומצליחים להספיק תוך שלושה חודשים, תוכלו לגשת לטסט. במידה שאתם עוברים, תקבלו את הרישיון בגיל 16 ותשעה חודשים, אשר הוא הגיל המינימלי הניתן להוציא בו רישיון במסגרת החוק.

האם מותר לנהג חדש לשכור רכב

מי הוא נהג חדש?

לאחר שקיבלתם את הרישיון הנחשק, במשך השנתיים הראשונות ממועד קבלת הרישיון אתם תקראו "נהגים חדשים". במסגרת כך, תצטרכו לעמוד במספר דרישות. ביניהן:

  • במקרה שנהג חדש הפר את הוראת מתן זכות קדימה, לא מציית לרמזור או עובר עבירות תנועה עם נפגעים ועוד, יישלל ממנו רישיון הנהיגה. בהינתן התקיימות תנאים מסוימים, הרישיון יוחזר בתום השנתיים שבהן נחשב כנהג חדש.
  • על הנהג החדש לתלות שלט "נהג חדש" תקני בשמשה האחורית של הרכב בעת נהיגתו. השלט אמור להיות תלוי בשוליים התחתונים של השמשה האחורית, כך שהוא יראה בקלות לנוהגים אחרי הרכב המסומן.
  • יש חובה שיהיה מלווה לנהג חדש, אשר עומד בתנאים מסוימים.

 

השכרת רכב על ידי נהג חדש

השכרת רכב לנהג חדש, כאמור, אינה דבר כה פשוט. לרוב, חברות השכרת רכב מגבילות את ההשכרה ומתנות אותה רק לתקופה שלאחר שהנהגים הם נהגים צעירים. זאת, לאור חשש כי בשנים הראשונות על הכביש, לנהגים חדשים יש הסתברות יותר גבוהה להיות חלק מתאונות דרכים. בהתאם, חברות השכרת רכב חושבות שלא משתלם להן להשכיר את הרכבים ולשלם את עלות התאונה וההתעסקות.

האם מותר לנהג חדש לשכור רכב

מה התנאים להשכרת רכבים כאשר אתם נהגים חדשים

למרות שמרבית החברות לא מאפשרות השכרה של רכביהם על ידי נהגים חדשים, החברות אשר בכל זאת מאפשרות זאת דורשות דברים נוספים שיהיו כערובה. כך, למשל, ניתן למצוא בקשה לפיקדונות גבוהים. בנוסף, חלקן דורשות לתשלום לחברת ביטוח באופן עצמאי.

 

לסיכום

התשובה לשאלה האם מותר לנהג חדש לשכור רכב היא חיובית. עם זאת, קיים קושי למצוא חברות השכרה שמאפשרות השכרת רכב לנהגים חדשים.

האם מותר לנהג חדש לשכור רכב

אולי יעניין אותך גם