חיפוש

ביטוח רכב – האם עדיף לעשות את החובה והמקיף באותה חברה?

אחד השיקולים החשובים בנוגע לרכישת ביטוח רכב הוא היכן לרכוש את ביטוח החובה, היכן לרכוש את הביטוח המקיף ומה לעשות עם ביטוח צד ג'. אפשרות אחת היא לרכוש את כל הביטוחים תחת אותה קורת גג, בעוד אפשרות אחרת היא לפזר פוליסות וסיכונים. אז מה עדיף? הנה התשובה

החוק בישראל מחייב כל אזרח לנהוג עם ביטוח חובה בתוקף. המטרה של ביטוח רכב חובה היא להבטיח שיהיה פיצוי כספי בגין נזקי גוף, שעלולים להתרחש בעת תאונה גם לנהג, גם לנוסעים וגם להולכי הרגל. לשם השוואה, ביטוח מקיף הוא אינו חובה כי הוא מכסה נזק לרכוש – בעוד ביטוח צד ג' מכסה רק את הנזק לרכב שנפגע אבל לא את הנזק לרכב של בעל הפוליסה. 

הפרטים על הבדלים בין סוגי ביטוחים חשובים לכל מי שרוצה לנהוג כחוק. העניין הוא שגם אם מבינים מה זה בדיוק כל סוג של ביטוח, יש צורך לקבל החלטה קריטית בשאלה ממי לקנות אותו.

אפשרות ראשונה: יכולת מיקוח משופרת

האפשרות השכיחה היא לרכוש גם ביטוח חובה וגם ביטוח מקיף באותה חברה. אם עושים את זה, מרוויחים את כושר המיקוח ויכולים לנהל משא ומתן אפקטיבי לגבי המחיר. האינטרס של חברת הביטוח היא כמובן למכור לנו כמה שיותר פוליסות, לכן רכישת הביטוחים השונים דרכה מעניקה לו כוח מיקום מאוד יעיל.

הבעיה היא שרכישת ביטוח החובה וביטוח המקיף מאותה חברה עלולה להתגלות כבעיה. אם למשל חברת הביטוח לא מספיק מקצועית, אנחנו נסבול גם בעת הפעלת ביטוח החובה וגם בעת הפעלת ביטוח המקיף. חוץ מזה, קשה לדעת מה יוליד יום ותמיד יש סכנה לפשיטת רגל של חברת ביטוח מסוימת.

אפשרות שנייה: פיזור סיכונים

האפשרות השנייה היא לרכוש ביטוח חובה וביטוח מקיף או צד ג' מחברות שונות. זה למעשה חידוש יחסית עדכני, כי לא תמיד היה אפשר לפזר את הסיכונים. אבל כיום כאמור מדובר על אופציה נגישה מאוד, בין היתר בזכות האופציה של רכישת ביטוח אונליין.

היתרון של רכישת ביטוח חובה מחברה אחת וביטוח מקיף מחברה אחרת בא לידי ביטוי בפוטנציאל גבוה למימוש הטבות. אם למשל חברה מסוימת מציעה פוליסת ביטוח חובה שמתאימה בדיוק לצרכים שלנו אבל פוליסת ביטוח מקיף פחות אטרקטיבית, כל שעלינו לעשות הוא להפריד בין העסקאות.

איך נדע מה עדיף?

האמת היא שאין דרך חד משמעית להכריע בשאלה האם עדיף לעשות את החובה והמקיף באותה חברה. בסופו של דבר, השיקול הוא אישי – כמו בכל מוצר צרכנות אחר. 

כדי לקבל החלטה מבוססת, עלינו לבחון ולהגדיר את הצרכים שלנו. בהמשך, כדאי לקבל לפחות 2-3 הצעות מחיר מחברות ביטוח שונות ולהבין את תנאי הפוליסה.

אולי יעניין אותך גם