חיפוש

איך מחלקים את הרכבים המשפחתיים בהליכי גירושין

החלטתם להתגרש, אך אתם חוששים, מה יהיה עם הרכוש המשותף? מי יקבל את הרכב? מה יהיה עם הדירה? חלוקת רכוש משותף בהליך גירושין ידוע כהליך מורכב ולא פשוט. ריכזנו עבורכם מידע בנושא. נקווה שהוא יביא לכם תועלת. אך חשוב לזכור שאין כאן תחליף לייעוץ משפטי ואם אתם רוצים לדעת מה אומר החוק במקרה שלכם, פנו להתייעץ עם עורך דין מומחה לענייני משפחה. 

 

חוק שיתוף הרכוש

מעת כניסת חוק יחסי ממון לתוקף, החוק חל על כל זוג שהתחתן מאז אותו יום. כך שאם נישאתם לפני 1974, על פי דין כל בן זוג יכול לדרוש את חלקו, גם אם מדובר בנכס עסקי מכל סוג שהוא. חוק זה מכונה הלכת שיתוף ויש בו גם חריגים. על פי הלכת שיתוף זו, כל הרכוש המשותף של בני הזוג הנפרדים, יחולק באופן שווה ביניהם, כולל הרכבים המשפחתיים כמובן.

חוק שיתוף הרכוש

חוק יחסי ממון

בני זוג שנישאו לאחר 1974 יוכלו לחלוק רכוש משותף על פי חוק יחסי ממון. על פי חוק זה מבצעים איזון משאבים וכך אם יש להם רכבים משפחתיים, לא יחלקו רכב אחד לו ואחד לה, אלא יבדקו איזה רכוש יש לכל אחד ואיך מאזנים ביניהם.

חוק יחסי ממון

רכוש שנוי במחלוקת – מה עושים במקרה כזה?

כשיש רכב משפחתי שיש מחלוקת לגבי הבעלות שלו, כל אחד טוען לבעלות והמצב המשפטי לא מספיק ברור, חשוב לשים לב למספר נקודות:

 

נכסי בני הזוג יחולקו ביניהם

חשוב לזכור כי כל נכסי בני הזוג יחולקו ביניהם, אם מדובר בנכס שנצבר במהלך שנות נישואיהם.

 

הברחות נכסים

יש מקרים בהם בני זוג מנסים להבריח נכס. זה קורה במיוחד במקרים בהם יש בן זוג שפחות מבין את מה שקורה בצד הפיננסי. במקרים כאלו חשוב מאוד לחפש אחר עו"ד מומחה לתחום. ההמלצה שלנו היא דווקא על רחל שחר עו"ד לעינייני משפחה שמצליחה להוביל בסוגיות אלו.

 

רכוש שהיה בבעלות אחד מבני הזוג

אם מדובר ברכוש שהיה בבעלות אחד מבני הזוג לפני הנישואין, הוא יקבל אותו לאחר הגירושין חזרה אליו. כמובן שיש לזכור שיש כאן חריגים. אך באופן כללי, זה המצב.

 

איך בוחרים עו"ד להליך הגירושין?

הליך גירושין הוא הליך מורכב שאף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מפסיד בו. כל צד חדור מטרה להשיג תוצאות. אם יש אופציה לגישור ליישוב הסכסוך, כדאי ללכת על הכיוון. אך כאשר אין מנוס מדיונים משפטיים, כדאי שתכירו את עו"ד רחל שחר, כי כשמחפשים עו"ד לענייני משפחה מחפשים את בעלי המומחיות בתחום, כאלו שצברו ניסיון וזו לא הפעם הראשונה שהם עוסקים בתיקים מורכבים. השירות שניתן גם הוא נבדק. וכשיש עו"ד המציעה שירות אדיב ומתחשב, אין סיבה שלא לבחור בה בדרך להצלחה.

איך מחלקים את הרכבים המשפחתיים בהליכי גירושין

אולי יעניין אותך גם