חיפוש
חיפוש

איך למכור רכב לפירוק ולהוריד את הבירוקרטיה למינימום

אחד המושגים המקושרים ביותר לעולם הרכב, הוא ירידת ערך. ערכו של רכב יורד בעשרות אחוזים מיד לאחר רכישתו והערך ממשיך לרדת ככל שהמכונית צוברת שנים וקילומטראז'. עם זאת, ערכו של הרכב לעולם לא יגיע ל-0 שקלים. זאת, מאחר שניתן למכור רכב שיצא מכלל שימוש לפירוק ולהפיק ערך מחלקיו שניתן לעשות בהם שימוש חוזר.

 

מכירת רכב לפירוק

אנשים ובעלי עסק רבים ישמחו לקנות את רכביכם, כדי לפרקם ולהשתמש בחלקי הרכב כחלקי חילוף, או כדי להעבירם לגריטה ולהפיק ערך מחומר הגלם של הרכב. חשוב לדעת, שכאשר אדם קונה רכבים לפירוק, או לחלופין כמובן מוכר רכב שכזה, יש לעבור הליך בירוקרטי מוסדר. להלן נכיר את ההליך ונבין כיצד ניתן להוריד אותו למינימום ההכרחי.

 

ההליך הבירוקרטי

בקנייה ומכירה רגילה של רכב, על המוכר והקונה להגיע למשרד הרישוי ולהסדיר את העברת הרישום של הרכב. זאת, מאחר שמשרד הרישוי מנהל מרשם רכבים בו כל רכב משויך לבעלים אליו יגיעו דו"חות, קנסות, דרישות לטסט ועוד. בזמן מכירה לפירוק, ללא שייכת כמובן העברת בעלות, שכן הרכב עתיד לרדת מהכביש, אלא יש לעבור הליך אחר שמטרתו להסיר את הרכב מהמרשם.

 

בקשת ביטול רישום

כאשר מוכרים רכב לפירוק, יש להגיש טופס בקשה לביטול רישומו במרשם. לטופס יש לצרף הצהרה בדבר תכלית המכירה – מכירת רכב לפירוק, תעודות זהות של המוכר ושל הקונה וכן אסמכתא בדבר המכירה. רק לאחר הגשת כל הטפסים הדרושים, תושלם העברת הבעלות על הרכב.

 

איך למכור רכב לפירוק בפועל

פשוט יחסית למכור רכב יד שנייה. אנשים תולים שלט על חלון הרכב, מפרסמים מודעה באתר ייעודי ובדרך כלל במהרה יפנה אליהם אדם המעוניין לרכוש את הרכב. לעומת זאת, מכירת רכב לפירוק אינה פשוטה כל כך. בודדים האנשים החפצים ברכישת הרכב לצורך זה וממילא יהיה קשה להגיע אליהם דרך מודעות שכאלו בלבד.

מכיוון שכך, הדרך האולטימטיבית למכירת רכב לפירוק היא פנייה לחברה העוסקת ברכישת רכבים לפירוק, וזו תשמח לרכוש את רכביכם. לרוב, חברות אלו קובעות את תעריף הרכישה לפי קריטריונים מוגדרים מראש, כך שגם את ההתמקחות על המחיר תחסכו אם תבחרו למכור את רכביכם באופן זה.

 

צמצום הבירוקרטיה

הבירוקרטיה הכרוכה בהליך עלולה להתארך, להסתבך ולהפוך למורכבת במיוחד אם לא מכירים את ההליך ומנוסים בו. כדי לצמצם את הבירוקרטיה למינימום הנדרש, מומלץ למכור את הרכב לקונה רכבים לפירוק מוכר ומנוסה, המכיר את ההליך הבירוקרטי כאת כף ידו. הודות לניסיונו של הקונה, תחסכו לעצמכם כאב ראש וטעויות מיותרות שיאריכו את ההליך ואף ייקרו אותו.

 

לסיכום

בניגוד למקרר שמילא ימיו ויושלך לפח הזבל, רכב שיצא משימוש ניתן למכור לפירוק. מכרו את הרכב לקונה רכבים לפירוק מוכר, שעובד עם מחירון מוסכם ובקיא בהליך הבירוקרטי. כך, תקבלו מחיר הוגן עבור הרכב שלכם ותימנעו מטעויות הנובעות מחוסר היכרות על ההליך. בהצלחה!

נושאת מכוניות

אולי יעניין אותך גם